kbba

Latest Posts

.:: hafidh is real UPIN ::.

By 10:24 AM , ,

UPIN & IPIN... 

Tu sebenarnya paberet lin masa pregnant dulu. Balik je kerja, terus on TV9 tengok Upin Ipin. Sepuloh kali dorang asyik dok ulang cerita yang sama pun, lin tetap mengadap juga. Akibatnya.... 
 

ni hah... kan dah keluar UPIN sorang. Konon tengok upin ipin dapat kembar... hahaha non hado... 

Masa memula lahir, rambut hafidh lebat. So, tanda merah kat kepala tak nampak jelas. Merah tu memang tanda lahir dia. Bukan darah beku. Sebab da bawa jumpa pakar. 

Lepas majlis cukur jambul hafidh, kepala hafidh di botakkan. Masa tu, tanda merah dia nampak dengan jelas sangat. Takut pun ada. Tapi, doctor kata tak ada pape. Lega la juga kan. Tapi, bila orang tua2 nampak dorang suruh bawa berubat kampung. Tanda tu tanda tak baik. Memula tu lin fikir tahyul semua tu. Ignore jer la. Selang sehari, tanda merah kat kepala hafidh macam ada kulit mengelupas dan merekah. Benda tu buat hafidh rasa gatal di tambahkan pula dengan rambut yang baru nak tumbuh. 

Mula la dia mengaru garu. Garu pula sampai luka. Bila luka, bernanah dan garu lagi, luka pula tempat lain. Lama2 luka dia merepak kat seluruh tanda merah. Masa tu, lin bawa hafidh pergi pakar yang kata luka tu NORMAL. otak dia. 

Nak tak nak, kita ikhtiar je la. Bawa juga la jumpa orang kampung untuk berubat. Nasib dia pakai ayat alquran. Tak ada la perasaan curiga sangat. Tapi, lepas pada tu, sama je. Tak ada beza.  Tapi alhamdulillah luka dia surut bila dia demam. Masa tu, tak larat nak garu kot. Lama2 luka baik sendiri. 

Rambut UPIN tu pula, kisah dia macam ni. Masa cukur botak ingat ada tanda merah je, rupanya ada tanda itam sekali kat kepala dia. Banyak noh tanda kat kepala dia ni. Memula nampak macam darah beku gak, tapi darah beku yang da hitam camtu. 

Malam kami cukur rambut hafidh, esok pagi, kat tempat tanda hitam tu, da tumbuh rambut. SUPRISE sey. Terkejut mummy ngn daddy dia. Beberapa jam je da tumbuh rambut. Kitorang cukur licin tu. Pastu baru la terfikir, ohh.... itu macam tanda lahir gak. Kan kita kalau ada tanda lahir hitam, mesti ada bulu kan... sama la dengan hafidh. Tanda lahir dia kat kepala, kira bulu dia lebih la sikit sebab + dengan hormon rambut. hahahah... comel la anak mummy. 

Masa hafidh botak, memang terserlah ke UPINan dia. Semua orang teguh apasal??? kenapa??? apa tu??? kenapa gunting rambut macam tu???

Malas nak jawap. Jawapan lin  " tanda lahir" pastu kalau banyak sangat soklan susulan, senyum jer la. Wat muka malas layan. Tak ada la tanya lagi. MIL lin lagi la. Bila orang tanya, dia jawap, "tak tahu" senang je jawapan dia. Kalau ada soklan susulan, dia jawap "kuasa ALLAH". hihi... jangan tanya boleh tak? penat nak jawap. 

Sekarang rambut hafidh da tumbuh banyak, tanda UPIN dia pun da tak nampak sangat. :) 


with love ♥ 
.:: allene ::.

You Might Also Like

4 leave a massage here...

  1. anak aty tak de tanda lahir..puas dah telek...tapi tak jumpe..normal ker takde tanda lahir..?? tapi rambut anak aty pon tumbuh sikit macam upin kat tengah2 macam hafidh tu..adik aty selalu panggil die upin..gggrrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ihihih... nth la , normal jer kot. tak penting pun tanda lahir rasanya...
      aty pun suka tgk upin kot.. :D

      Delete
  2. jawapan lin jawapan terbaik.ahahah..penat nak jawab =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la erna. dorang ni, kalau da jawap tny lagi macam2. macam kita yng buat tanda tu..

      Delete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

::homemadefood::. .:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::ayam pandan ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 3rd pregnancy. adik MHA ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susu dugro susu ibu susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ubat traditional ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm Web review wifeadie yhadifamily . allene family zalora zoo