kbba

Latest Posts

.:: progress Hafidh 1-6 month ::.

By 10:56 AM , ,

Ok, mummy ni asyik menyimpang cerita yang bukan2 je. Cerita progress Hafidh pun dah lama mummy tak update. Ok now Hafidh da pun 6 month. Alhamdulillah... Walaupun mummy di duga dengan keadaan kesihatan Hafidh, tapi Hafidh membesar dengan sempurna. Syukur...

Masa 1 month



- Hafidh pandai mencari sumber makan Dan minum ( nenen )
- Tak menangis walaupun lambat menyusu
- Kena kejutkan Hafidh berulang Kali untuk menyusu.
- Susu sikit je da tidur
- Pukul 12 malam mesti menangis
- Lepas menyusu malam, nak tidur kat lengan mummy

Masa 2 month



- Hafidh da pandai menangis kuat. Lagi2 pas mandi
- Da mula pakai puting ( pecifier ) sebab pas mandi tak menyempat nak nen.
- Dah pandai lepaskan diri dari bedung
- Dah menyusu guna botol ( tommee tippee )
- Dah boleh tegak kepala
- Berdiri tegak bila kena dukong.

Masa 3 month



- Dah pandai memandang orang yang sekeliling, bila berjalan dekat dia.
- Dah pandai meniarap.
- Duduk diam bila mummy buat kerja
- Suka gelak bila cik wa ajak main
- Da mula mandi dengan air sejuk
- Dah mandi kat sink
- Dah pakai buaian untuk tidur siang
- Sebelum tidur nak mengempeng sampai terlena
- Bila jaga malam, nak kena peluk baru tidur semula
- Kena tanggalkan mitten, sebab nak belajar memegang.

Masa 4 month



- Da mula mengetap cik n mummy bila menyusu
- Da mula kena marah dengan mummy bila buat perangai
- Da belajar pakai cloth diapers
- Dah tak nak duduk dalam rocker or bouncer
- Kena pakai mitten semula sebab Suka garu sampai luka
- Kena bedung waktu tidur, sebab suka menggaru masa tidur

Masa 5 bulan



- Da pandai minum susu 6-8 oz
- Mummy da start bagi purée kat Hafidh
- Dah pandai jelajah 1 rumah sambil guling2.
- Bila lambat panas kan susu, akan bergegar la rumah dengan jeritan
- Pandai senyum bila jumpa mummy dengan daddy
- Merajuk bila mummy dengan daddy nak tinggal kan dengan mak wan. Tak nak pandang muka kami langsung
- Selalu menangis dengan tiba2 masa tidur.
- Pandai mengundur sampai masuk bawah baby cot.
- Dah masuk walker tapi 5 minit je, sebab asyik nak kena pegang je. 


Ok, ni jela progress yang mummy boleh kongsi kat sini. Harap Hafidh boleh terus membesar menjadi anak yang baik.


P/s: cepat je anak kecil ni membesar. Rindu pula nak mengandung & bersalin lagi. 

with love 

.:: mummy ::. 

You Might Also Like

4 leave a massage here...

  1. yang penting..dari lahir sampai sekarang...bertambah comel dan tembam..geram..!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi.. tu la pasal... geram2...

      Delete
  2. salam perkenalan..
    saya blogwalking and follow blog... follow me back ya

    ReplyDelete
  3. Salam perkenalan...

    Visit me at zafikstory.blogspot.com

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

.:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: desert ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: popia otak2 ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: top commentor ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::anakmu::. .::ayam pandan ::. .::ferwhite::. .::fereena beauty care ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 2015 3 3rd pregnancy. adik MHA acv ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family hadihaizil@gmail.com Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm watermark Web review wifeadie workshop yhadifamily . allene family zalora zoo