kbba

Latest Posts

.:: Happy Anniversary ke-2 - AA304 ::.

By 11:00 AM , , ,

 -pssstttt.... nak bagi tahu, entry ni khas untuk suami dan anak2. Kalau tak suka jangan baca.. nanti termuntah plak. semua ayat di bawah adalah sangat jiwang dan luahan ikhlas seorang isteri dan ibu... =)


Alhamdulillah... syukur Ya Allah atas jodoh yang di tentukan =)

Da pun 2 tahun hidup bersama Muhammad Hadi Yusof.
Da pun menimang seorang cahaya mata yang sangat chubby dan cute Muhammad Hafidh Aryan
Dan, bakal lahir seorang lagi cahaya mata menjelang bulan june nanti. - hadiah anniversary la tu...

Walaupun hidup kita hidup bersederhana, Alhamdulillah.. belum pernah meminta minta untuk makan... untuk beli susu.... untuk berenjoy.... 

Ye... Syg tahu sayang seorang yang sangat sensitive. Sangat mudah marah.. sangat mudah terasa hati....
Tapi... B seorang yang sangat tenang.. sangat bersabar... sangat baik hati... 
B selalu nasihat kan sayang... jangan menunjuk2 bila ada rezeki lebih... jangan takbur... jangan cepat melenting....

Mungkin disebabkan perangai pro dan kontra kita la kita boleh go on... sampai ke hari ni. Asal bergaduh je, masing2 diam... Tak kan ada pertengkaran.

Sayang jenis yang tak suka marah depan2. B pula lebih suka diam kan diri.
Bila da ada Hafidh, mula la alihkan perasaan marah ke arah benda lain. Main dengan Hafidh, pura2 macam tak marah. Tapi, dalam hati.... ubat hati sendiri... lupakan benda sedih...  
Kalau tak puas hati, sms la yang jadi penyelamat. Luahan segala rasa kat situ. Sebab tu sampai sekarang sayang tak delete2 msg2 kita ... =)

Sejak sayang mengandung yang kedua ni, banyak benda B kena buat. 
B kena uruskan hafidh pagi2.. mandikan hafidh, cuci berak hafidh... pakaikan baju...
B kena masak bila sayang tak larat.... pening.. sakit perut... sakit badan....
B kena dukong hafidh... masa pergi shopping... masa jalan2 kat taman... masa pergi kenduri kendara... -sampai B dapat sakit belakang
B kena mop rumah, sidai baju, angkat baju, siram pokok2 sayang....

Terima kasih ye... tak terbalas budi... =)


Dengan izin ilahi... sayang nak hidup dengan B sehingga akhir hayat... sehingga ke syurga... 
Andai sayang pergi dulu, B jaga anak2 dengan baik, kalau tak mampu, mintak tolong mama jagakan. Insyaallah dia boleh tolong. 

Tapi.....








Kalau B perlukan orang untuk jaga B....
kahwin la... itu hak B. Yang penting, sayang akan tetap jumpa B kat syurga nanti. Dan masa hidup ni la sayang akan cuba menjadi isteri B yang terbaik.  Semoga kita berjumpa di jannah! 

Tapi, cari la calon yang baik, dan sudi jaga anak2 sayang. 

Walaupun B pernah cakap tak kan kahwin lagi lepas ni, tapi... siapa tahukan masa depan. Macam2 boleh berlaku. 

Nak tahu kenapa baru2 ni sayang menangis sebelum tidur??? Ini la sebabnya. Terbayang kalau sayang tak ada lepas bersalinkan adik nanti. Tetiba jadi sebak lepas usap kepala Hafidh malam tu. =) 

Happy anniversary suamiku. Tunggu suprise dari Sayang ye... >_<





You Might Also Like

6 leave a massage here...

  1. Alamak lin, hana rasa nak nangis lak tang kahwin lagi. baiknya lin..

    Anyway semoga rumahtangga lin bahagia till jannah. AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. hana... lin tulis pun lin rasa nak menangis... T__T

      terima kasih =)

      Delete
  2. (T_T) kita xtau kan...tapi tulah hakikatnya...

    Happy anniversary to both of u..stay strong in love..till Jannah insyaallah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Etty... tu la... tetiba leh plak terfikir2 dan terbayang2...

      thanks etty...

      Delete
  3. ila pun tgh preggy anak ke 3.. entah kenapa rasa macam ...mmm ..mcm emm boleh "lepas" ke kali ne.. agaknya ibu2 prgnt ne mmg sensetif kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. ila... memang pun... kita ni nak pergi berperang... samada idup atau tak je lepas ni.. seram plak... iman tak cukup lagi ni...

      Delete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

::homemadefood::. .:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::ayam pandan ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 3rd pregnancy. adik MHA ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susu dugro susu ibu susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ubat traditional ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm Web review wifeadie yhadifamily . allene family zalora zoo