kbba

Latest Posts

.:: sirap limau yang khas untuk wanita ::.

By 11:15 AM ,

Yekk... yeker?

Yang lin tahu, sirap limau ni sedap minum masa masa hari panas... sejuk je tekak. =)
sapa setuju???

Ok la actually rentetan dari luahan hati poligami tu, lin nak sambung sikit la.
Ala.. bukan nak tambah bahang2 poligami, tu semua pandangan je.
Setiap orang ada pandangan yang berbeza...

Jauh berimaginasi kata blogger mimi...
Heheheh
Yup, tu memang lin. Suka berimaginasi.
Kalau tak pandai berimaginasi, tak leh la jadi designer kan...
So, sapa nak jadi designer, kena la pandai berimaginasi ataupun kena pandai berangan.
I loike...!

Cerita "duniawi poligami" antara reality yang terjadi masa sekarang.
Lain orang lain nasib dan rezeki dalam perkahwinan.
Ada orang kahwin, bahagia... tapi, tak ada zuriat.
Ada orang kahwin, hidup mewah... tapi, suami curang.
Ada orang kahwin, ada zuriat.. tapi tak mewah.
Ada yang kahwin, ada zuriat, bahagia, mewah... 
Apa2 je la...
Tu bahagian masing2.

Macam lin, lin memang suka fikir bukan2.
hihihi..
D pun tahu perangai lin.
Kadang2 tu, suka tanya benda pelik2 kat dia.
Since bercinta lagi.
Di sebabkan perangai sengal ni, lin suka baca kisah2 rumah tangga. >>link<<
Pastu buat kesimpulan sendiri..
Bila malam, sebelum tidur, kalau ada cerita menarik,mesti lin kongsi dengan D.
Pastu, kami tukar2 pendapat.
Buat kesimpulan sendiri, mana silapnya perhubungan tu.
 
Banyak yang kita dapat dalam kisah2 ni.
Apa yang berlaku kat kaum wanita, nasib mereka...
Kadang2 tu, sedih.. kenapa kaum kita di perlakukan macam tu.
Yang paling sedih, bila sesama wanita.
Cuba letakkan diri kita kat tempat si isteri orang tu. 
Bukan kes poligami je, tapi kes dera.
Seorang isteri yang sangat taat kat suami tapi diperlakukan seperti binatang.
Padahal, isteri tu sanggup berjuang mempertaruhkan nyawa dalam melahirkan darah daging suami.
Eh.. ingat senang yek, beranak?? macam sembelit?? korang sembelit pun boleh demam tau...
Ni kan plak beranak. Pastu kena jahit lagik! huh!! 
Kadang2 lin tak faham. Mana silap si isteri diperlakukan oleh suami sendiri.
Sedih tau!!

Tapi, apa yang +venya dari kisah2 tu..
lin lebih bersyukur, di kurniakan suami seperti D.
Lebih menghargai suami...
Lebih rajin menambat hati suami... cehhhwahh... >_<
Baru lin sedar, penampilan kita depan suami memang penting.
Kalau dulu, selekeh, sekarang kalau duduk rumah pun nak cantik2.
Tapi tak la gila sampai nak bermekap + bibir merah berlipstip bagai kan...
hahhaah...
Baru datang kesedaran tu.
Pernah dulu D tegur, tak pakai lipstip ker? erkkk
apasal tanya camtu? tapi lin ignore je, sebab tak suka lipstip.
Tapi, sejak terjebak dalam dunia sirap limau ni, baru lin paham
Suami tu nak kita sentiasa jaga penampilan.
Tak do la dia segan nak jalan dengan kita kan..
Kita pun rasa lebih confident. =)
Nak tidur pun kena wangi2 tau uoll... 
ok poyos plak. hahak..

Apa yang penting, kena bersefahaman antara suami isteri...
Jangan bersangka buruk kat suami... - baik tina... aku ingat pesan ko. ihihih...
Belajarla tacle suami.. >_<

Ok la.. kang tulis panjang2 takut terlepas cakap dan terguris hati orang.
So, kalau rasa tak suka entry ni, ignore je ye...
Apa yang lin tulis tak ada kena mengena ngan sesiapa.
Kalau terkena, maaf!! tak sengaja. Tak tahu terkena kat awak ye.

Kalau nak rasa sirap limau yang khas untuk wanita, boleh la jenguk kat sini.
Bukak cerita -ve je ada.. malah cerita positive pun ada...
Ada juga komen2 yang dapat menambahkan ilmu rumah tangga.
Kalau komen -ve tu, kita sendiri fikir la ye.
Bukan semua orang berfikiran -ve.
Ok, selamat melayari http://siraplimau.com/ 




You Might Also Like

2 leave a massage here...

  1. Hehe..
    semua isteri kat dunia ni taknak kongsi kasih..
    teringat masa panggilan kat HOTFM dulu yang perempuan simpanan tu bangga giler telefon HOTFM mengaku die perempuan simpanan. Satu Malaysia kecoh haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. bila mimi sebut, baru lin teringat. lin pun bengang giler ngn pmpuan tu. bangge sangat jadi perampas. huuhuh

      Delete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

::homemadefood::. .:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::ayam pandan ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 3rd pregnancy. adik MHA ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family Harris hijab pins by mommylin holiday Home sweet home homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susu dugro susu ibu susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ubat traditional ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm Web review wifeadie yhadifamily . allene family zalora zoo