kbba

Latest Posts

Pulang la MH 370

By 10:26 AM , , ,

As salam...




Lama da pendam perasaan ni kat MH. Sedih... Walaupun lagi sedih keluarga mangsa.
Alhamdulillah.. rata2 keluarga mangsa dari Malaysia mereka terima Qada dan Qadar dengan tenang.
Walaupun dalam hati merintih... siapa tahu...

Walaupun dikatakan berakhir di Lautan hindi yang dalam itu...
Aku masih tak boleh terima kenyataan itu...
Entah la.. apa la otak ni sibuk sangat nak fikir pasal MH.
Macam... ada sesuatu.
Semoga Allah beri kita jalan mudah untuk MH ni.

Aku masih terfikir...
Jarak antara vietnam ke beijing dan jarak antara vietnam ke lautan hindi.
2 kali ganda jauhnya.
Macam mana boleh melencong kesana.
Cukup ke minyak? Motif apa menghala ke sana? 

Fikir.. fikir.. dan fikir! 
Mungkinkah ada puting beliung yang bawa MH ke sana?
Itu saja la kemungkinan yang aku boleh fikirkan.
Kalau nak logic lagi, tak tahu la macam mana. 

Jauh dari sudut hati...
Aku mengharapkan MH pulang...
Pulang la dalam keadaan selamat...
Pulang la dalam keadaan harmoni...
Supaya Malaysia kita selamat dari ancaman luar...
Supaya Malaysia kita selamat dari fitnah kafir laknatullah...

MH...
Mereka tuduh kita pengganas...
Mereka tuduh kita pembunuh...
Mereka tuduh kita penipu...

Perit untuk kami rakyat biasa telan.
Perit juga untuk PM kita hadapi semua ini.
Apa yang boleh, terus la berdoa.
Kerana hanya doa senjata paling tajam, kuat untuk orang muslim.
Doa... doa .. dan terus berdoa...


Berlindung dari Orang-orang Zhalim

رَبِّ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
“Ya Tuhanku, selamatkanlah aku dari orang-orang yang zalim itu” (QS. Al-Qashash[28]: 21)
رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
“Ya Tuhan kami, janganlah Engkau tempatkan kami bersama-sama orang-orang yang zalim itu” (QS. al-A’raaf[7]: 47)
رَبِّ انصُرْنِي عَلَى الْقَوْمِ الْمُفْسِدِينَ
“Ya Tuhanku, tolonglah aku (dengan menimpakan azab) atas kaum yang berbuat kerusakan itu” (QS. al-’Ankabuut[29]: 30)

You Might Also Like

2 leave a massage here...

  1. aku pon.sedih kan.sampai xleh nk fikir.

    ReplyDelete
  2. misteri kan? hanya Allah swt je yang ada jawapan sekarang... jom kita doa.doa untuk MH370, doa untuk negara kita, doa untuk jauhkan kita semua dari fitnah...

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

.:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: desert ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: popia otak2 ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: top commentor ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::anakmu::. .::ayam pandan ::. .::ferwhite::. .::fereena beauty care ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 2015 3 3rd pregnancy. adik MHA acv ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family hadihaizil@gmail.com Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm watermark Web review wifeadie workshop yhadifamily . allene family zalora zoo