kbba

Latest Posts

Marah anak orang

By 11:23 AM , , , ,

As salam...

Hye mak2...
ngee... aku tahu yang baca mak2 je...
Ado ke anak dara baca yek??
Klu ado, mesti boringkan... sorry ye.
>_<

Aku dalam delema ni... T___T




Tak tahu la nak citer macam mana.
Tapi, aku jenis yang tak suka orang luar or orang lain marah anak aku.
Jahat atau nakal macam mana sekali pun...
Biar aku je yang marah dorang tu.



Sakit hati ni, bila ada orang lain yang marah anak aku.
Yee...
Aku tahu dorang tengah lasak.
Tapi, tolong jangan tinggikan suara kat anak aku.
Aku terasa hati.
Aku tetiba rasa nak maki ko balik.
Tolong faham.
Sakit hati ni tengok orang lain tengking anak aku.

Walaupun daddy dorang marah, aku terasa hati.
Inikan pulak orang lain kan.

Cuba benda ni jadi kat anak sendiri...
Ko akan rasa apa yang aku rasa.
Macam orang tak reti jaga anak.
Tapi, aku bukan sengaja nak biar kan dia orang jadi lagi teruk.
Cuma aku tak nak korang yang teringin marah anak aku tu, buat anak2 aku jadi lagi nakal.

Bila korang marah.. bukan cara yang betul.
Nak tegur budak ni, ada cara nya.
Salah cara, melawan or makin nakal dorang nanti.

Lagi 1, bila anak aku elok buat hal sendiri, panggil2..
Konon nak ajak main. Dalam erti kata lain, nak menyakat.
Pastu... bila minyak anak aku dah panas...
Mula la korang nak marah2 diaorang kan.
Tu yang aku cuba bertahan ni.

Setiap kali benda tu terjadi...
Dalam hati aku ni, membakar2 je apinya.
Aku sabar.. sabar..
Jangan sampai aku tak sabar.
Aku kalau maki orang pedih.
Sampai mati, korang tak leh lupa nanti.
So please.
Jangan usik anak aku.

Nak marah sikit2 dah la.
Guna ton suara yang rendah.
Kalau anak aku buat salah yang korang rasa teruk
Bagitahu aku.
Biar aku yang marah..
Biar aku yang pukul...
Biar aku yang tengking.

Pleaseee... understand me.


1 hari nanti korang akan rasa apa yang aku rasa
Bila korang ada anak.
Believe me..

Aku yang sentap,
mummy MHA

You Might Also Like

8 leave a massage here...

  1. sabo mami sabo...mmg klu anis pun cenggitu...daku marah xpe...org lain marah wlupun hubby sendiri daku pun sentap

    ReplyDelete
  2. sama la weyyy...aku pun xsuka org marah anak aku & aku pun seboleh2nya xkan marah anak orang.
    sebab pd aku every parents ada cara nak didik anak masing2.pandai2 masing2 lah.buat anak pandai..ye tak??
    lgpun aku xsuka org marah anak aku sbb kdg2 org tu xtau cara kita didik anak macammana. kot cara dia marah tu tak kena ke..kan??
    tp kalau laki aku marah aku trime lg la walaupun kdg2 rasa nak marah je bapak dia balik. tp lps2 tu boleh slow talk blk ngn bapaknya cara2 sesuai nak marah anak..betul x?

    ReplyDelete
  3. huuu..
    anak2 akk yng besar takdela sensitip sangat kalau kena marah dengan abang2 derang(anak2 tiri akk)
    tapi kalau yg kecik memang rasa nak pelangkung je kepala orang yang marah tuh

    ReplyDelete
  4. Sama la..klu mil marah anak pun kita terasa...uuhuhu

    ReplyDelete
  5. rasanya semua mak2 camni kot? hehe... kita pernah tau, hasben tertinggi suara kat anak, sebab anak main2 makanan, terus sentap masuk bilik bawak anak sambil mak yang nangis beria. anak rilek je kot. hahaha..

    ReplyDelete
  6. betoi lin..aku pon kalo org len marah anak aku..aku rase nak marah balik! tmbah kalo org tu mrh lepas nyakat anak aku..siap la!

    ReplyDelete
  7. Sama dgn lya..sikit sbyk mmg terkesan di hati kita.. atleast just ckp elok2.. jgn bernada tinggi..nama pom budak kan

    ReplyDelete
  8. same la...aku tk mrh ank org klu ank org buat ank aku.knp org nk mrh ank aku????bia aku je mrh klu dia nakal.klu laki aku mrh ank pn blh jd gdh kot....mmg sentap.

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

.:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: desert ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: popia otak2 ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: top commentor ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::anakmu::. .::ayam pandan ::. .::ferwhite::. .::fereena beauty care ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 2015 3 3rd pregnancy. adik MHA acv ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family hadihaizil@gmail.com Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm watermark Web review wifeadie workshop yhadifamily . allene family zalora zoo