kbba

Latest Posts

Tragedi di hari raya 2014

By 6:12 PM , , , ,

As salam....

Selamat Hari raya Maaf zahir batin semua...

Baru terhegeh2 nak mintak maapkan.. ampun... before raya ritu, aku betul2 bad mood. Macam2 hal berlaku. Plus... aku sibuk layan cerita korea... Kahkahkah.... Ampun boss... Nanti kita bagi duit raya kat hero u...

Raya tahun ni, dimulakan dengan Johor dulu. So, hari sabtu kami gerak pulang ke desa. Alhamdulillah.. tak jem pun. Kecian korang2 yang kena tempuh jem teruk tu. Sabar je la ye. Nak wat camner.

Raya tahu ni, kami di mulakan dengan 1 tragedi... jeng..jeng..jeng....

Jujur, ianya salah aku... uhuhuhuh.... ampun nak.. mummy tak sengaja. Hilang mood raya tau. Al kisahnya begini....






Mummh hafidh ngn Harris ni, pagi tu terajin pulak. Nak buatkan breakfast lempeng untuk hero2 nya. Kecian asyik makan roti je. Bia la mummy buatkan lempeng. Sebab Hafidh memang suka lempeng. Berkeping2 dia boleh habiskan.

Tengah masak tu, Hafidh dah sibuk mintak. Lin pun sejukkan untk dorang. Lepas 1, 1 dorang tambah. Sambil tu, lin still lagi la buat lempeng tu. Sampai la lempeng yang terakhir...

Lin dah biasa, lepas masak kemas dapur, basuh kuali semua la. Masa nak angkat kuali nak letak kat sink. Kuali tu kuali leper buat lempeng tu, tengah panas lagi. Lin pun cepat2 la angkat nak letak kat sink kan.

Lepas tu, dalam masa yang sama, hafidh kat belakang cakap

" miii nak lagi mi... " 

Aku ni, tengah pegang kuali panas.

" jup2... mii nak angkat kuali dulu... " 

Dengan kalut, aku pun angkat kuali dan pusing............................................................................................................................


Dengan tak sengaja, hafidh ada kat belakang aku, dan aku TER... lekapkan kuali leper tu kat muka dia. Tanpa sengaja... Aku ingatkan dia ada belah kanan.. Sebab tu aku pusing belah kiri. Mana tahu dia kat belah kiri...

Tergamam kejap aku.. terus tengok muka dia. Dia dah nangis2 da. CUAK ok! Aku panggil D. Lepas tu, aku cuci muka hafidh dengan air... Tengok macam tak ada pape. Lega kejap. Tapi, kecian hafidh mesti sakit muka dia kena kuali tu. PANAS dan terkena kuat pula tu.

Pastu, Hafidh sambung makan lempeng... Sambil tengok cartoon dengan budak2 lain. Tetiba dia menangis.. sambil kata " miii.. atit mii... " sambil gosok2 mata.

Bila aku tengok dekat2 aku perhatikan kelopak mata dia ada kesan kulit melecur... masa tu aku dah menggelabah dah... rasa bersalah sangat2. Rasa macam aku dah musnahkan masa depan anak aku je.
Macam tu sekali aku rasa...

Hafidh pula gosok2 mata menangis tak berhenti. Panggil D, suruh tengok cepat2. Lepas tu D dukong Hafidh bawak keluar rumah. Masa tu, memang nampak la kelopak mata dia melecur kesan dari kuali leper panas tu.

Tapi, bukan tu aje.......










pipi gebu hafidh, hidung dan mulut hafidh jugak kena. Lepas hafidh menangis tu, semua kesan2 tu baru ketara... masa tu aku memang rasa nak amik kuali pergi campak kat lombong je. Rasa bersalah dah menggunung...

Tapi,
Bila fikir balik, nasib aku yang buat. Kalau orang lain, entah aku maafkan or tak...
Bila fikir balik, nasib yang kena anak aku, kalau anak orang lain??? entah mak pak dia maki apa kat aku pun entah la...
Bila fikir balik, ini dugaan... so aku kena terima dan positif....

Tak ada sapa pun marah kat aku... mungkin dorang marah dalam hati la kot. Dah anak aku yang kena kan... Benda nak jadi. Bukan aku sengaja pergi lekapkan kuali leper kat muka anak aku.. Aku pun tak gila nak buat macam tu.

Nak tengok tak macam mana rupa hafidh.... ???? uhuhuh.. mesti korang kata aku kejam. Ni nasib baik kamera HP aku tak canggih.. tak nampak detail.. Kalau detail... uhuhuhuh...


































Day 1st... mata dn mulut bengkak... Laju aku bawak g klinik.. last2 banyak dah tutup. Tak pe, kita g farmasi... beli ubat cream untuk elak jangkitan kuman. Lepas tu beli ubat parut bio oil.


Rupa masa hari raya....







Memang nampak la rupa hero... berparut gitu. Semua orang dok tanya kenapa muka. Bila aku jawap kena kuali semua buat muka pelik... T___T dah tu nak jawap apa.. dah memang itu jawapannya.



Manja la dia dengan Ddnya... sakit la katakan...


Malu... tahu malu anak aku rupanya.. kikikkii.... tak nak tangkap gambar. Muka tak hencem...

Belanja gambar budak cengeng 1... 



Cerita raya nanti la aku sambung... sob...sob...



Aku yang bersalah...
mummymu


You Might Also Like

6 leave a massage here...

  1. Alololo...kesiannya dia..xpe2.tetap comel jugak.hehe

    ReplyDelete
  2. Ya Allah,habis pipi gebu nk raya.hehe.takpe.still hensommm lg.hehe

    ReplyDelete
  3. alahai sian dia..abam kuat..ameer 2,3 hari sebelum raya jatuh katil...tah dia mamai ke apetah bertelur dahi...daddy dia ingt etty tersepak ameer..sengal je..hahaha

    ReplyDelete
  4. biasa jln sebelah pntai timur truk jem..

    olohh..kesian sgt kt hafidh.. ye la..mde nak jd..nk ter-kena..bukan sengaja..nk buat camner.. nanti lin cari la ubat..selalu sapu..moga parut cepat pudar..tu la..terkejut gk tgk kt ig aritu

    ReplyDelete
  5. Alahai sian nye abam..bese budak parut snang hilang..rajen2 sapu bio oil or VCO..

    ReplyDelete
  6. Adoi...kesiannye hafidh.mmg skt lin,kite kna tgn sket pn skt kn.tkpela,benda nk jd.dh jd baru kte akn bhati2 dan beringat ye dak?

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

::homemadefood::. .:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::ayam pandan ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 3rd pregnancy. adik MHA ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family Harris hijab pins by mommylin holiday Home sweet home homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susu dugro susu ibu susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ubat traditional ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm Web review wifeadie yhadifamily . allene family zalora zoo