kbba

Latest Posts

Cara Anak Marah

By 12:05 PM , , , ,

As salam...



Sebelum ni, Harris kalau nak marah aku or sesiapa je, mesti dia kata "Epak nak?... Epak..Epak..."
( sepak nak? sepak..sepak...)
Takutkan? tapi itu la yang jadi. Tak tahu mana dia belajar.Aku tak pernah plak main sepak2 anak. 
Memula tu, memang terkejut. Selalu gak la tegur dan marah Harris. Tapi, setiap kali dia marah or mengamuk, mesti dia buat perkara sama. Macam lepas geram. 


Kadang tu, tak kena pun kat kita. Dari jauh dia buat aksi sepak, sambil mulut kata "epak... epak.."

Tapi, sekarang dah tak lagi. Mungkin aku selalu tegur dia dan ketuk kaki dia. So, dah tak buat lagi. Kadang tu, sampai kena pura pura merajuk sebab dia "epak" mommy dia. Yang pelik dan ajaibnya, lepas adik pandai epak epak.. abang pun mengikut. Bukan adik ikut abang. Tapi, abang ikut adik. 
Aduh.. pening mommy.

Sekarang ada cara baru pula. Bila Harris marah dia aku buat jari macam pistol then sebut "pomm... pomm..." hahaha ini lawak. Bila2 je kita kacau dia kan, macam pagi tadi, dia nak bangun, aku sakat tak bagi, nak peluk2 dia dulu. Lepas je dapat lepas kan diri dia terus tembak aku.. "pomm... pom..."
Gelak2 aku sorang2. 

Bila dalam kereta, aku sakat dia, tak bagi duduk depan, dia beria ia nak juga. Kadang sampai menangis. Dan dalam tangisan sempat gak tembak aku guna pistol tangan dia.. "pomm... pomm.. "

Hai la anak.. ragam pelik2 je. Ok la "pommm...pomm..." dari "epak... epak.." tu kan.

Meh tengok video manja harris. Sambil tu leh la follow IG kita ok. 


You Might Also Like

6 leave a massage here...

  1. Anak saya pon sama...kalau die marahkan kita...mesti nak pukul2...tampar muka kita atau naikkan kaki..walaupun kita tak pernah ajar....mungkin juga belajar dari TV...sbb suka sangat tgk cerita superhero...




    Singgah blogwalking...:)
    Nak tahu ade diabetes ke tak?Jom cek kat sini:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/tanda-tanda-diabetes-yang-anda-mesti.html

    ReplyDelete
  2. selamat malam..lamanya tak jenjalan sini...malam ni melawat semua org :D
    syira mencari sponsor utk ga akan dtg..boleh PM PAGE FACEBOOK : BLOG SYIRA LOKMAN ^_^

    ReplyDelete
  3. anak lelaki kan lin, sepak jelah.huaaa, kalau anak dara ckp nk epak.pengsan aku.,

    ReplyDelete
  4. hahahah...dalam marah2 tu sempat lagi "pom..pom.."

    ReplyDelete
  5. hahaha terbalik abg ikut adik ye..pengaruh kuat adik ni..ekekeke

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

::homemadefood::. .:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::ayam pandan ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 3rd pregnancy. adik MHA ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family Harris hijab pins by mommylin holiday Home sweet home homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susu dugro susu ibu susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ubat traditional ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm Web review wifeadie yhadifamily . allene family zalora zoo