kbba

Latest Posts

Beli kuih basi jadi trend di bulan Ramadan

By 3:11 PM , , ,

As salam...



Sedih.. Semalam masa balik, singgah 1 kedai ni, konon nak beli tembikai. Tapi, nampak kedai sebelah dia jual macam2 jenis kuih. Terliur sangat. Aku pun singgah cuci mata. Sekali tu.... amik la 2 jenis kuih. Karipap pusing dan kuih lopes.

Lama dah teringin nak makan. Alang2 dah jumpa beli la 1bekas. 



Balik je rumah siap masak dan hidang. Bila time berbuka, aku makan nasi dulu. Last tu baru nak makan kuih lopes. Tetiba tergerak hati nak cium dulu. Bau kelapa macam dah basi. Suruh laki aku plak bau. Dia pun tak confident. 

Di sebabkan aku teringin sangat, aku suh dia cubit dan rasa. Hahah bini penakut. Laki la terpaksa rasa kan. Sekali dia kata. " Tak payah makan la... pulut pun tak masak. Berbiji2 ni... " 
Ya Allah.. kecewanya aku... tekak ni, dah beria ia nak makan. Sedih.... 

Kenapa la orang berniaga tu jual makanan macam tu? Kecian tau kami2 yang nak makan sangat ni. Ini dah kes aniaya... Memang tak jejak lagi la kedai tu. Kecewa sangat. 

Selalu aku dapat kuih tak sedap. Tu tak pe la kan. Tak sedap tu ikut selera masing2. Ni BASI. tak boleh terima la hei. 

You Might Also Like

9 leave a massage here...

  1. sedih kan..tu ciknaa cakap. serik! kite dahla teringin sangat..sekali dah basi.. huh!

    ReplyDelete
  2. hari pertama puasa pon dah terkena beli air takde gula..huhu..tp x pelah..kami bancuh sendiri air gula.. pastu taufufa basi, kuih basi , murtabak masin sangat..adeh.. xpe lah..kami memg x sempat nak masak.. balik rumah hadap jem terpaksa beli kuih muih dulu...pas buka baru dapat masak..gitu kisahnyaaa..

    ReplyDelete
  3. ramadhan tahun ni memang tak beli sangat kat bazaar.. kalau dulu, selalu terbeli kuih basi...
    peniaga pun, kalau nak kaut untung, berniagalah elok2...
    sedih..

    ReplyDelete
  4. xkan la orang yg jual tu sendiri x perasan kelapa tu dah basi kan...mcm mane la meniaga mcm ni...nak untung je tau..kualiti x terjaga...

    ReplyDelete
  5. haaa.. sebab tu laki ku boikot bazar. kalau pi bazar confirm balik tu dia bebel-bebel harga mahal, makanan ciput, tak sedap bla..bla..

    ReplyDelete
  6. ya allah ape la meniaga macam ni..tak berkat meniaga hish..ko suka kuih tu ye lin..aku pun suka..hehehe

    ReplyDelete
  7. sbb tu laa akk masak sendri je. dah tau style bazar ramadan ni...
    biar simple tp kita makan dgn yakin. tak basi, xde bahan terlarang.

    ReplyDelete
  8. aida x pernah kena lagi.
    member da kena dah nasi ayam basi!
    sedih dia :(
    sampai ati ekk?
    sebab tu thn ni aida xde nafsu nak ke param.

    ReplyDelete
  9. melayu meniaga memang mcm ni patutlah x maju2

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

.:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: desert ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: popia otak2 ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: top commentor ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::anakmu::. .::ayam pandan ::. .::ferwhite::. .::fereena beauty care ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 2015 3 3rd pregnancy. adik MHA ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family hadihaizil@gmail.com Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm watermark Web review wifeadie workshop yhadifamily . allene family zalora zoo