kbba

Latest Posts

Saya nak kawan dengan orang yang setaraf sahaja!!!

By 5:28 PM ,

As salam... 



Sakit tak hati bila korang dapat tahu, ada antara kawan korang yang macam ni??? Sakit kan. Aku antaranya... Sakit hati?? memula tu yes!!! Aku kenal kot sapa dorang, mereka .... Tapi kenapa pinggirkan aku? Owh... baru tahu.. sapa la aku... hanya balaci dan pencacai... kerja makan gaji... 
Rumah pun menyewa... Bukan macam dorang semua. Semua dah beli rumah. Kerja pun bagus2.... 

Cuma aku pelik... Dorang pinggirkan aku sebab tak setaraf dorang atau tak nak aku caras taraf dorang?? Yelah.. dorang kan nak jadi yang teratas. Bila aku menyelit, kang jatuh tangga plak taraf dorang tu. hahaha. 

Baik cuci kereta dari dok ngumpat


Sekarang, aku dah tak kesah dah. Malah aku bersyukur.. napa aku tak rapat dengan dorang. Jangan hanya bertopengkan tudung dan selfie yang ayu, dorang mempunyai hati dan bau mulut yang baik... Jangan tertipu. Dorang tu lagi busuk dari longkang.. percayalah... lagi bagus kot elakkan diri dari insan yang macam tu. 

Sedih aku dengar bila mereka persoalkan nasib orang lain.. sapa dia nak mengejek dan mencaci. Mungkin itu bahagian dia.. biar la dia. Kalau rasa layak untuk tegur.. cuba la tegur. Kalau tidak, diam lebih baik. Ini, segala mak nenek cerita kain luar dalam korang cerita. Tak perlu... Mungkin dia tengah sesat.. bantu dia bukan jadikan topik untuk hangat kat dalam group. 

Dah la korang... sapa2 yang terasa... Sudah2 la berkata2... Jaga hal masing2. Jaga laki masing2. Jangan tengah mewah sekarang korang mengata orang yang tengah jatuh. Cukup la. Dah nak masuk 30 pun. Ingat, masing2 ada anak dara. Jangan sesuatu jadi pada keturunan sendiri, nanti malu. 

Bye. 



p/s: saja bebel... hahaha 




You Might Also Like

9 leave a massage here...

  1. wah...wujud lagi erk orang yang amalkan taraf2 kasta2 bagai ni...kesian sungguh pada mereka..x per la dear..kita x rugi pun..

    ReplyDelete
  2. erm... da lg org cam tu sis.... Ya Sabur, Ya Ghohhar,

    ReplyDelete
  3. YAKIN DGN ALLAH WALAU SIAPA PUN KITA :) HIRAUKAN MEREKA

    ReplyDelete
  4. adeh sbr jelah sis..sedihnye ada kwn mcm tu..org tu mendongak ke langit sgt tu.nanti dh jatuh confirm dia dtg balik kat sis n nangis2 mintak ampun

    ReplyDelete
  5. takpe la lin.. tak rugi pun kalau kita tak kwn dgn org cenggini.. huh.. duniawi sahaja..

    ReplyDelete
  6. kalau kita susah pun bukan mereka yang tolong.

    tak kawan dgn dorang tak de rugi pun kan..

    meh kawan dgn kita..

    ReplyDelete
  7. memang wujud orang-orang macam ni. pilih bulu. yang setaraf je. yang kete besar, rumah besar.
    kadang-kadang saya geram juga,. tapi yang bawak kete besar ni lah selalu berlagak...

    ReplyDelete
  8. biarkan mereka.
    selagi x ganggu idup kita, biarkan mereka.
    apa ada pada taraf idup?
    dunia semata2...

    ReplyDelete
  9. hai...assalamualaikum...blogwalking...done to follow here...harap sudi sudi yaya :) www.yayacendana.com

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

.:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: desert ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: popia otak2 ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: top commentor ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::anakmu::. .::ayam pandan ::. .::ferwhite::. .::fereena beauty care ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 2015 3 3rd pregnancy. adik MHA acv ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family hadihaizil@gmail.com Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm watermark Web review wifeadie workshop yhadifamily . allene family zalora zoo