kbba

Latest Posts

Cara merawat rambut gugur

By 6:31 PM , , ,

Assalamualaikum.... =) 


Hari-hari mengeluh bila menyapu rumah, "Banyaknya rambut bersepah..." Penyakit biasa yang selalu ibu lepas bersalin lalui adalah rambut gugur. Dari anak pertama, lin memang dapat masalah ni. Rambut akan ok, bila lin mengandung. Masa tu, hormon bagus memang susah rambut nak gugur. Tapi, lepas bersalin je, mula episod rambut gugur bersepah dimerata lantai rumah dan paling strees rambut gugur dan tersangkut di perangkap lantai bilik air. Kadang tu, sampai diri sendiri pun geli nak tengok... Betul tak?

Rambut gugur 


Masalah rambut gugur ni, paling kronik pada yang berambut panjang. Macam kes lin pula, suami memang jenis suka lin berambut panjang. Tapi, sejak bersalin dia pun mula rimas dengan keadaan rumah yang setiap ada helaian rambut gugur ni. Di sofa ada, di bantal pun ada. Sapa tak rimas kan. Bila menyapu, bukan sampah yang banyak, tapi rambut. Sampai bila nak lalui semua ni. Nak pergi buat rawatan mahal sangat. Kita suri rumah, kalau boleh biar la bantu suami berjimat sikit. Kalau untuk rambut je, dah habis beribu, belum sampai tahap tu lagi kot. heheh... 

Stress dan binggung bila fikirkannya. Lin tekad nak selesaikan masalah rambut gugur selepas bersalin ni dengan pelbagai cara. Antaranya lin cuba pelbagai shampoo yang boleh merawat rambut gugur. Duduk dekat area shampoo sikit punya lama baca dengan tekun, dan lama sungguh nak buat pilihan. Tapi, harapan tinggal harapan. Semua tak menjadi. 

Alhamdulillah... akhirnya ada kawan yang perkenalkan satu shampoo ni. Mula nya, lin tak menanam harapan tinggi pun untuk shampoo ni. Hanya mencuba dengan secebis harapan, masalah rambut gugur ni, selesai. Tapi! mengagumkan. Belum pun seminggu guna, rambut lin hampir 90% kurang gugur. Lantai bilik mandi clear. Punya la seronok, sampaikan masa balik kampung raya haji pun lin bawa sekali tau. Kalau boleh tak nak tinggal guna langsung. Dan akhirnya Lin jatuh hati terus dengan shampoo ajaib ni. 

shampoo wangi untuk merawat kulit


Shampoo Tyzara. Sedap namanya dan sesuai dengan haruman shampu ni, yang lain dari lain. Biasalah  baking selalu habis tengah malam. Kalau terus tidur, memang satu badan bau butter je la. Jadi, lin akan mandi terlebih dahulu sebelum tidur. Selesai keringkan rambut, terus lena. Bangun pagi, fuhhhh bantal pun bau wangi tau. Wah... seronok pula bila tidur wangi2 ni. heheh patut erat kena peluk... bahahahaha... 

Selain menyelesaikan masalah rambut gugur, Shampoo Tyzara juga menyelesaikan masalah kelemumur, gatal kulit kepala, rambut berbau dan masalah kulit kepala berkerak. Bagus Tyzara ni, pelbagai masalah yang biasa kita biasa hadapi, dia boleh selesaikan. Biasalah cuaca di Malaysia ni panas. Kita pula masa bertudung lama. Kulit kepala tak dapat oksigen dengan baik.

Tyzara -  Anti hair loss 


Macam lin pun, walaupun duduk rumah, selalu juga bertudung. Sebab ada adik ipar tinggal sekali. Aurat kena jaga. Kadang tu, lepas mandi sarung tudung terus. Kemudian terus berperang di dapur peluh2 kepala jadinya. Nasib baik sekarang ada Tyzara Shampoo ni. Berpeluh pun tak heran. Siap kerja rumah kita cuci rambut. Bau harum tu, buat lin semangat nak sambung buat biskut tau. 
shampoo tyzara 

Istimewanya Shampoo Tyzara ni, ianya mengandungi trifolium pretense (clover). Sejenis bunga bernama clover berwarna merah dan fungsinya menguatkan akar rambut. Shampoo ini juga boleh jadi tonik, sebelum tidur pastikan rambut kering, urut kepala dengan shampoo sehingga kekulit kepala, dan biarkan semalaman. Hasilnya pasti mengagumkan... Oh ya... lepas guna, korang akan rasa sejuk je kepala tau. Memang menyegarkan... kalau nak pergi kerja pun rasa bersemangat dan berkeyakinan.


Ok la... Lin tak nak kedekut dengan kawan2... meh lin bagitahu kat mana boleh dapatkan shampu Tyzara ni. Untuk facebook boleh ke

FACEBOOK:  Rahsia Sihat Dan Cantik  
INSTAGRAM:  tyzara_ibusuri_juzq30. 


Dan yang paling best sekali, pada korang yang nak dapatkan shampu Tyzara ni, dengan harga runtuh berganda ganda, boleh terus WhatsApp  TZ "allene"  ke 0124430338 - untuk dapatkan harga promosi.

Nak baca info lebih lanjut, dan testimonial pelanggan, boleh la ke page FB Rahsia Sihat Dan Cantik. Atau boleh ke link ni http://umminani.com/2016/09/pengalaman-rawat-rambut-gugur-selepas-bersalin/ dan sini http://umminani.com/2016/09/tips-rahsia-rambut-sihat-dan-cara-penjagaan-rambut/

Sekarang, dah tak ada masalah rambut gugur, masa menyapu rumah dan mencuci bilik mandi pun dah kurang. Seronok sangat. Jangan lupa cuba tau. Rugi kalau kita biarkan sahaja rambut tu gugur. Nanti makin nipis dan makin tak cantik la kita di depan suami. Rugi...rugi... ihihih jangan lupa WhatsApp  TZ "allene"  ke 0124430338 - untuk dapatkan harga promosi. 


Rambut saya sudah sihat dan cantik,

Allene ;) 

You Might Also Like

5 leave a massage here...

  1. mila pun rambut gugur setiap minggu kena vacum satu rumah sebab lantai marmar.stress jugak nak potong rambut je rasa.

    ReplyDelete
  2. suka bau wangi shampoo ni.. buat kita rasa rileks..

    ReplyDelete
  3. wah boleh try ni.. rambut saya gugur dan berbuah jugak. macam2 syampu cuba tak okei2 jugak. thanx share pasal syampu tyzara ni ye.

    ReplyDelete
  4. wah, menarik sangat entry lin, semoga berjaya atasi rambut gugur ya . dan rabut kekal sihat dan cantik

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

::homemadefood::. .:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::ayam pandan ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 3rd pregnancy. adik MHA ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga apple cider vinegar artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood cahaya raya carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuka epal cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 raya2017 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. shopee shopping online shopping raya short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment surya cuka epal susu ibu susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ubat traditional ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm Web review wifeadie yhadifamily . allene family zalora zoo