kbba

Latest Posts

MOMMA coklat lazat dan berkhasiat untuk ibu dan anak

By 8:30 AM , , , , , ,

Assalamualaikum... 

Alhamdulillah.. Aydina masih dapat menikmati susu ibu sepenuhnya sehingga kini. Walaupun Lin seorang suri rumah, lin tetap sibuk dengan perniagaan kecilan yang berlangsung dari rumah. Tetap ada ketika lin stress, penat, letih. Semua ini boleh mengganggu penghasilan susu badan. Nampak mudah untuk susukan anak sepenuhnya sehingga 2 tahun. Tapi, tidak sebenarnya. 2 kali lin gagal susukan anak sepenuhnya sebelum ni. Insyaallah, kali ni... lin akan berusaha lebih lagi bagi menyusukan Aydina sehingga usia 2 tahun atau lebih. 

Kadang kala, pernah juga la lin mengalami kekurangan susu. Apa lagi anak dara sorang tu, menangis je la. Perut tak kenyang. Lagi pun, dia seorang yang "Picky Eater". Sangat susah nak makan. Bubur pun, memilih. So far, dia hanya makan bubur dengan puree carrot. Selain itu, dia selalu reject. Makan sikit kemudian tutup mulut. Hanya dengan susu badan sahaja la yang boleh beri dia pelbagai nutrisi. Dengan itu, Lin kena la banyak makan makanan yang berkhasiat. Tak boleh la nak abaikan permakanan. 





Cara mudah adalah dengan pengambilan susu. Oh ya... Lin sebenarnya insan yang tak gemar minum susu. Masa preggy pun, tak minum... ohohoh. Cuma sekali sekali tu, lin akan beli susu kotak yang ada dipasaraya untuk tambah kalsium yang berkurangan. Tapi, sayangnya tak boleh amik selalu... kerana kandungan gula yang tinggi. Huhuhh. Makin tinggi angka umur, makan banyak makanan dan minuman kena jaga... Terlebih gula pun tak boleh. Nanti penyakit lain yang datang. 


Perasa Coklat untuk Lin 
Botol vanila 

MOMMA susu coklat yang lazat, berkhasiat dan membantu Lin dalam mengekalkan momentum pengeluaran susu untuk Aydina. Selain tu, MOMMA juga dapat membantu ibu2 seperti kita kekal sihat, cantik, bertenaga, bijak dan paling penting MILK BOOSTER .


Susu momma dalam paket kecil 


Bancuh bersama air panas
Tadaaaa... siap!! 


Susu Momma ni, ada dua perasa, Vanila dan Coklat. Lin amik perasa coklat. Sedap sangat. Kaya dengan rasa coklat, dan yang penting tak terlalu manis. Susu Momma ni, tanpa gula tau. Memang sesuai untuk ibu mengandung yang ada masalah kencing manis semasa hamil ataupun GDM. 

Bila kita kenyang, gembira penghasilan susu semakin baik, itu la yang lin rasa selepas amik susu Momma tu. Tak ada perasaan takut2 untuk minum susu dah. Momma memang terbaik... 

                       
Jemput minum semua.... 



MOMMA® Pregolact™ adalah produk susu bernutrisi yang dapat membantu ibu mengandung atau menyusu untuk kekal sihat dan cergas dan dapat membekalkan nutrisi yang lengkap buat anak dalam kandungan atau anak yang disusui. Di samping dapat meningkatkan penghasilan susu ibu.

Tidak seperti produk lain yang berada di pasaran, MOMMA® Pregolact™ diformulasi dengan Activ-4 Plus™ adalah produk susu dikhaskan untuk ibu hamil dan menyusu yang mementingkan kecantikan, kesihatan, tenaga ekstra, perkembangan bayi yg baik dan meningkatkan kuantiti dan kepekatan susu badan.



Aspek-aspek ini penting bagi setiap wanita yang bergelar isteri dan ibu:-
1.       Cantik:            Membantu menghalus, melicinkan dan mencantikkan kulit ibu  
                        dan bayi.

2.       Sihat:                Membantu memberi kesihatan yang baik dan merawat stress.

3.       Bertenaga:      Membantu memberi tenaga segera buat ibu-ibu yang sering  
                         keletihan.

4.       Bijak:                Mengandungi EPA & DHA yang dapat membantu meningkatkan                           
                         perkembangan otak bayi.

5.       Milk Booster:   Melancarkan saluran susu, meningkatkan pengeluaran serta 
                         kepekatan susu badan bagi ibu yang mempunyai masalah susu        
                         kurang.

Kelebihan MOMMA® Pregolact™ 
1.       Meningkatkan kuantiti susu ibu (milk booster)
2.       Memekatkan susu ibu (bayi lebih kenyang dan tidur lena)
3.       Mencantik dan menghaluskan kulit ibu dan bayi.
4.       Memberi tenaga kepada ibu
5.       Baik untuk perkembangan otak bayi.
6.       Meningkatkan kesihatan ibu dan mengurangkan stress. 

MOMMA® Pregolact™ diperbuat daripada Formulasi RAHSIA dan TERKINI daripada campuran 12 bahan SEMULAJADI termasuk bahan-bahan sunnah yang berfungsi membekalkan nutrisi yang lengkap bagi memenuhi keperluan ibu dan bayi.

5 dari 12 bahan semulajadi yang digunakan telah TERBUKTI BERKESAN dapat membantu meningkatkan kuantiti dan menambah kepekatan susu ibu.
Kesan semulajadi dapat dirasakan jika diamalkan berterusan selama 7 hari. Selain diperkaya dengan pelbagai nutrisi dan rasa susu coklat yang sedap, tidak berbau hamis,

Halal Jakim dan lulus KKM.
Memahami keperluan dan masalah yang sering dihadapi oleh wanita yang ingin hamil, ibu mengandung dan menyusu, susu dari formula gabungan bahan ektraks semulajadi iaitu Zaitun, Kismis, Omega 3, Delima, Buah Tin, Habatus Sauda, Susu Kambing, Kurma, Madu, Safron, Inulin (prebiotic) Coklat serta Vanilla.

Khasiat MOMMA® Pregolact™ buat Ibu Hamil dan Menyusu

1.       Menaikkan HB

2.       Kurang alahan (morning sickness)

3.       Menghilangkan rasa letih, lesu dan penat

4.       Anak cerdas dan bijak

5.       Meningkatkan perkembangan otak

6.       Mengelakkan sakit pinggang dan kejang kaki

7.       Merawat stress

8.       Merawat masalah kulit kepala gatal atau rambut gugur

9.       Meningkatkan imunisasi badan

10.       Kulit ibu dan bayi, cantik dan halus

11.      Penggalak susu ibu (Milk booster)

12.      Mengurangkan masalah kulit kering atau eczema

13.      Mengurangkan risiko demam kuning

14.   Tenaga ekspres buat ibu yang sering kepenatan

Alhamdulillah, semoga semua ibu-ibu dapat memberikan makanan terbaik kepada anak iaitu susu ibu sehingga anak berusia dua tahun.

Oh ya.... Susu Momma ni, sekarang pakaging baru tau... refer gambar di bawah untuk tengok perbezaannya ok. Makin cun dan mantap design terbaru ni.


Packaging Momma 

Untuk maklumat lanjut mengenai MOMMA® Pregolact™ boleh layari facebook dan website MOMMA®:








Atau terus ke kedai beralamat:
MOMMA® Industries Sdn Bhd,
No 6-25-3, Tingkat 2, Jalan Medan Pusat Bandar 8A,
Bangi Sentral, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor

Hotline tempahan: 016-923 6962 / 016-924 6962

Google Map / Waze: Momma Club

Untuk testimonial boleh layari http://bit.ly/testimonialMOMMA

You Might Also Like

3 leave a massage here...

  1. Menariknya produk Momma ni..coklat tu sy suka... boleh cuba nti:)

    ReplyDelete
  2. menarik..ibu2 tak payah risau susu kurang..

    ReplyDelete

Followers

Google+ Followers

Label Cloud

.:: #besday party# ::. .:: 1st time::. .:: Adaptasi novel ::. .:: ads ::. .:: anniversary ::. .:: artstouch ::. .:: baby carrier ::. .:: big family story::. .:: breastfeeding ::. .:: business ::. .:: cakap-cakap ::. .:: celebration of fairy tale day ::. .:: cheesekut ::. .:: Cloth Diaper ::. .:: coretan untuk anak mummy ::. .:: D.I.Y ::. .:: d' info ::. .:: desert ::. .:: Hafidh Aryan ::. .:: Harris Adeel ::. .:: iluvislam ::. .:: imladyadie ::. .:: interior designer ::. .:: just about me ::. .:: korean ::. .:: love ::. .:: mainan kiddo::. .:: mei tai ::. .:: menu si kecik ::. .:: motherhood journey ::. .:: my little Iman ::. .:: my LITTLE love ::. .:: natural remedy ::. .:: no drug life ::. .:: novel ::. .:: novel review::. .:: nursing cover ::. .:: our activity ::. .:: our love::. .:: our syurga ::. .:: peringatan ::. .:: petua mudah bersalin ::. .:: popia otak2 ::. .:: pregnancy moment ::. .:: ragam MHA ::. .:: resepi baby ::. .:: review ::. .:: segmen ::. .:: the precious moment ::. .:: top commentor ::. .:: tragedi ::. .:: wedding preparation ::. .::anakmu::. .::ayam pandan ::. .::ferwhite::. .::fereena beauty care ::. .::gbsb::. .::giveaway::. .::homemadefood::. .::imladyadie::. .::islam itu indah ::. .::ramadhan::. .::resepi ikan::. #misikurusallene #simpleresepibyallene 100% natural 2015 3 3rd pregnancy. adik MHA ads Agent biscute agoda aidijuma ALine Healthy FOOD ALine Works Allene aman palestin amar baharin anak syurga artis arts aydina nufayla babies blink babyfood bahtera barut beauty bedung beranang Birthday biscute by mommylin biskut baby blog blog review blogger blogger day out Bloggermalaysia brotherhood carity cenderahati cintahati coffee lover contest cuti malaysia D daddy mha deko demam drama melayu dramago dugaan ramadan 2015 durian e-novel estofa glow event event blogger family day fathers day filem food food review frozen food funny gathering gojes blogger gopro habibi oil hadi hadi family hadihaizil@gmail.com Harris hijab pins by mommylin holiday homemadecokies homeopathy homeschooling homework husband instant shawl Interior jakel jalan2 dengan anak jerebu kaison malaysia kanser kari kepala ikan kbba kbba9 kecantikkan diri kelab blogger ben Ashaari kelabbloggerbenashaari kes semasa kids friendly house kids friendly play komen kopi pegaga kuih muih kun anta lazada lzs madu mak wan MHA malay malaysian mandian herba masker vietnam melaka mh17 mini zoo kl tower miracle collagen dust misipottytrain mommy blogger mommylin mommylin at kitchen mommylin holiday mommylin love and care motherhood Mudah amal sunnah muslim produk natural way nursing in public online business online printing online shopping parenting passion pengalaman bersalin pet pin cushion preggy mom program zikra 2015 qurta anta rakuten ramadhan rambut cantik rambut gugur raya 2014 raya 2015 raya 2016 restoren review Review review butik review drama review product rezeki rysya skincare SALE sekinchan sekolah 2017 ser serunding halia bilis shawl. short vacation si kecik ::. simple skin2love by mommylin suppliment susun atur throwback tip typical mommy tyzara shampoo ucsi group Vacation viral vitamin kuku wahm watermark Web review wifeadie workshop yhadifamily . allene family zalora zoo