.:: sedapnya jejari ni ::.

Hahhh... Bila da semakin besar, macam macam la ragam anak tu kan. Hari tu lin cerita pasal rambut lin gugur. Orang tua kata, rambut kita gugur sebab anak main air liur.

Dia suka buat bubbling, hisap jari, makan mainan... Tapi, bab hisap jari ni la paling tak menahan. Biasanya,budak suka hisap ibu jari, tapi, kes hafidh pula dia suka jari telunjuk. Kadang kadang tu, jari telunjuk dengan jari tengah sekali masuk. Filing la konon.

Kalau kita marah dia, mengamuk, masukkan semua jari, lima sekali gus... Ganaskan. Tu la budak cerdik. Kita halang, bagi puting (pecifier), konon la suruh dia hisap la, tapi haram... Boleh pula dia sumbat jari kat celah puting tu. Adoiii... Macam mana ni. Tergelak pun ada tengok perangai anak.



Bila hafidh tengah syok hisap jari, air liur meleleh leleh... Basah baju. Kadang kadang tu, dia jolok sampai nak termuntah. Hahhh masa tu, makalah mummy dia marah. Tapi, muka dia nak termuntah tu cute... Hihi.

Terbaru, mummy nampak hafidh hisap jari tengah sahaja. Tanpa jari telunjuk. Serius lawak. Bila tunjuk kat semua orang, dorang pun gelak. Amboi... Sedap sangat la jari dia agaknya.



Post a Comment

10 Comments

  1. comelnye...
    Mama Mimie cakap baby suka isap jari anak yg pintar..
    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke mimi? Klu betul alhamdulillah ... :)

      Delete
  2. AloloOoooo comelnya hafidh tuuuuuuuuuuu... montelnya jari dia geram betull... nak tumpang nyonyot jari boleh.. geram hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak, lin pun selalu nyonyot jari dia... Hihihi... :)

      Delete
  3. salam perkenalan kak...fai sengih sorang2 baca gelagat hafidh ni..paling tak tahan bila kena marah dia masukkan 5jari sekaligus.kecik2 dah pandai protes...hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, da pandai protes, Klu marah wat muka terkebil kebil.

      Delete
  4. hafidh... cepat hisap jari kaki ...

    ReplyDelete
  5. Hehehe..best la tu isap jari dia..rasa apa agaknya kan?

    Oh ya, yg gugur rambut tu kan, kalau org tua cakap sb anak dah pandai sembur2 air liur kan? Tp ekceli sb hormon kita..masa pegnen rambut x gugur n cantik sb hormon jugak..now sb hornon tu dh x da, so gugur la rambut..

    ReplyDelete
  6. la... yeker? patutla rambut sepah2... :(

    ReplyDelete