kbba

Latest Posts

.:: progress Hafidh 1-6 month ::.

By 10:56 AM , ,

Ok, mummy ni asyik menyimpang cerita yang bukan2 je. Cerita progress Hafidh pun dah lama mummy tak update. Ok now Hafidh da pun 6 month. Alhamdulillah... Walaupun mummy di duga dengan keadaan kesihatan Hafidh, tapi Hafidh membesar dengan sempurna. Syukur...

Masa 1 month



- Hafidh pandai mencari sumber makan Dan minum ( nenen )
- Tak menangis walaupun lambat menyusu
- Kena kejutkan Hafidh berulang Kali untuk menyusu.
- Susu sikit je da tidur
- Pukul 12 malam mesti menangis
- Lepas menyusu malam, nak tidur kat lengan mummy

Masa 2 month



- Hafidh da pandai menangis kuat. Lagi2 pas mandi
- Da mula pakai puting ( pecifier ) sebab pas mandi tak menyempat nak nen.
- Dah pandai lepaskan diri dari bedung
- Dah menyusu guna botol ( tommee tippee )
- Dah boleh tegak kepala
- Berdiri tegak bila kena dukong.

Masa 3 month



- Dah pandai memandang orang yang sekeliling, bila berjalan dekat dia.
- Dah pandai meniarap.
- Duduk diam bila mummy buat kerja
- Suka gelak bila cik wa ajak main
- Da mula mandi dengan air sejuk
- Dah mandi kat sink
- Dah pakai buaian untuk tidur siang
- Sebelum tidur nak mengempeng sampai terlena
- Bila jaga malam, nak kena peluk baru tidur semula
- Kena tanggalkan mitten, sebab nak belajar memegang.

Masa 4 month



- Da mula mengetap cik n mummy bila menyusu
- Da mula kena marah dengan mummy bila buat perangai
- Da belajar pakai cloth diapers
- Dah tak nak duduk dalam rocker or bouncer
- Kena pakai mitten semula sebab Suka garu sampai luka
- Kena bedung waktu tidur, sebab suka menggaru masa tidur

Masa 5 bulan



- Da pandai minum susu 6-8 oz
- Mummy da start bagi purée kat Hafidh
- Dah pandai jelajah 1 rumah sambil guling2.
- Bila lambat panas kan susu, akan bergegar la rumah dengan jeritan
- Pandai senyum bila jumpa mummy dengan daddy
- Merajuk bila mummy dengan daddy nak tinggal kan dengan mak wan. Tak nak pandang muka kami langsung
- Selalu menangis dengan tiba2 masa tidur.
- Pandai mengundur sampai masuk bawah baby cot.
- Dah masuk walker tapi 5 minit je, sebab asyik nak kena pegang je. 


Ok, ni jela progress yang mummy boleh kongsi kat sini. Harap Hafidh boleh terus membesar menjadi anak yang baik.


P/s: cepat je anak kecil ni membesar. Rindu pula nak mengandung & bersalin lagi. 

with love 

.:: mummy ::. 

You Might Also Like

4 leave a massage here...

  1. yang penting..dari lahir sampai sekarang...bertambah comel dan tembam..geram..!!! :)

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan..
    saya blogwalking and follow blog... follow me back ya

    ReplyDelete
  3. Salam perkenalan...

    Visit me at zafikstory.blogspot.com

    ReplyDelete

mommylin.juniorhappy

Followers