kbba

Latest Posts

.:: menu si kecil _ bubur ayam dan potato ::.

By 11:39 AM ,

Sejak hafidh 6 bulan, lin da start bagi hafidh bubur nasi. Tapi, yang blend punya. Almaklum la, tak ada gigi lagi.

Masa awal2 dulu konon nak bagi puree je. Tapi, bila chechup nurse suruh bagi bubur. Hafidh kena ada semua zat macam kalsium, protein, dll.

Seronok buat makanan baby ni. 1st menu lin masa bubur ayam dan potato.

Cara dia:

- amik segenggam beras ( lin guna beras perang)
- 2 biji potato ( potong dadu)
- isi ayam ( potong dadu )

- basuh dan masukkan semua dalam periuk, isi air ( lebihkan air )
- biarkan bubur masak sehingga air jadi sedikit.

- bubur yang da masak tu, kita boleh blendkan dia sehingga hancur. ( rupa macam nestum )
- masukkan dalam tupperware.

Biasanya, lin akan dapat 2 bekas sekali masak. Dan boleh tahan sehingga 2-3 hari.

with love,
.:: mummy hafidh ::.

You Might Also Like

2 leave a massage here...

  1. best masak bila anak makan.anak ketiga sy tak suka makan bubur..bila makan diluaknya..sekrg dah setahn pun makqn sikit je..

    ReplyDelete

mommylin.juniorhappy

Followers