.:: Aliff - Baa - Taa ::.

Daddy/mummy : " Aliff... "

Hafidh Aryan : " Baa... "

Daddy/mummy : " Taa... "

...... senyap.......


Hihihihi... Pandai da abang Hafidh sebut Baa... tapi baa je la. Aliff tak sebut, taa sumtime je dia sebut.

Yang kelakar tu, time2 main, tetiba mummy or ddy dia sebut "aliff"... dia akan terus sambut "baa.. " Lin sambung "taa..." dia senyap je. Tengah fikir kot apa selepas tu or nak kena ikut "taa.." tu jugak.

Dia start pandai sebut lepas lin belikan buku "alif baa taa... " Kadang2 bila dia pegang buku tu, lin akan ajar dia. Rasanya lin beli sejak dia da pandai cakap sikit2. Masa umur dia 7 bulan kot. Masa tu walaupun dia tak tahu pape, kita baca je kat dia. Bila da selalu dengar, lama2 dia akan ikut.

Baa ni senang kut untuk baby sebut. Tapi lin tak sangka, lepas kami sebut Aliff dia akan sahut dengan Baa. Makna nya dia boleh ingat tiap kali lin ajar dia, "aliff baa taa.. "

Terang hati hafidh ni. Nanti kita sambung lagi ye. pasni sebut saa jim haa.... dan seterusnya.



Post a Comment

1 Comments

  1. waaa.. bgus hafidh..okla ajar dr kecik..lama2 dia pndai.. cuba psg lagu alif ba ta. biasa lbh cpt pickup kan

    ReplyDelete