Umur tu.... ! aisshhh....

As salam...

Semalam pas balik kerja mandi terus tidurkan harris.
Budak tu da kemaruk sangat da nak tidur...
Tak di tidurkan lagi mengamuk dia.

Sambil tidur kan harris lin habiskan cerita novel "imamku"
D pulak lepak ngn Hafidh tengok TV.
Pastu tetiba datang kat lin tanya...
Mummy masak ke Daddy??
Sambil buat muka kecian lin jawap...
Daddy la... my sakit perut.... T.T (padahal nak katamkan novel tu)
* sambil buat muka membodek *

Then, Daddy pun g la masak...
Lin pas abis je novel tu, kemas rumah ku yang da macam
kapal karam...
Kapal titanic yang karam tu pun cantik lagi...

Siap je masak, kami makan.
Pastu tu D rehat tengok TV.
Lin kemas dapur...
Sambil dalam hati mengomel..
"orang laki ni, kalau masak, dapur macam terbalik..."
Ni memang hakikat ye mak mak semua...
Ayah lin pun perangai macam tu gak.
Kita ni kalau masak tu, sambil2 tu mengemas..membasuh pinggan..
Dorang ...Errmmmm
Paham sendiri la ye.

Pastu tetiba D tanya...
" my... umur baru 26tahun anak da 2 kan..."

jup... apsal macam pelik je ngan angka tu???
D cakap pasal siapa???

"mummy la... "
Sejak bila umur bini daddy 26 tahun???
Tahun ni da nak 28 tahun OK...!

Pastu dia jawap...
"eh... yeker??? apsal Daddy rasa macam umur mummy 26 tahun?"

Dalam hati ni confius jup.
Dia ni memang lupa or saja nak mengena ni???
Aippp... nak kena ni.
Pastu gelak sengeh2 pandang lin.

Ada la niat tersembunyi tu..
Errmm.. kena selidik ni...
Haisshh.... ermmm...
Puas fikir. Think +ve je la..
Mungkin nampak muda sebab minum Fereena kot.
Wakakaka...

Ok bai tu je.

Post a Comment

1 Comments