Pulang la MH 370

As salam...




Lama da pendam perasaan ni kat MH. Sedih... Walaupun lagi sedih keluarga mangsa.
Alhamdulillah.. rata2 keluarga mangsa dari Malaysia mereka terima Qada dan Qadar dengan tenang.
Walaupun dalam hati merintih... siapa tahu...

Walaupun dikatakan berakhir di Lautan hindi yang dalam itu...
Aku masih tak boleh terima kenyataan itu...
Entah la.. apa la otak ni sibuk sangat nak fikir pasal MH.
Macam... ada sesuatu.
Semoga Allah beri kita jalan mudah untuk MH ni.

Aku masih terfikir...
Jarak antara vietnam ke beijing dan jarak antara vietnam ke lautan hindi.
2 kali ganda jauhnya.
Macam mana boleh melencong kesana.
Cukup ke minyak? Motif apa menghala ke sana? 

Fikir.. fikir.. dan fikir! 
Mungkinkah ada puting beliung yang bawa MH ke sana?
Itu saja la kemungkinan yang aku boleh fikirkan.
Kalau nak logic lagi, tak tahu la macam mana. 

Jauh dari sudut hati...
Aku mengharapkan MH pulang...
Pulang la dalam keadaan selamat...
Pulang la dalam keadaan harmoni...
Supaya Malaysia kita selamat dari ancaman luar...
Supaya Malaysia kita selamat dari fitnah kafir laknatullah...

MH...
Mereka tuduh kita pengganas...
Mereka tuduh kita pembunuh...
Mereka tuduh kita penipu...

Perit untuk kami rakyat biasa telan.
Perit juga untuk PM kita hadapi semua ini.
Apa yang boleh, terus la berdoa.
Kerana hanya doa senjata paling tajam, kuat untuk orang muslim.
Doa... doa .. dan terus berdoa...


Berlindung dari Orang-orang Zhalim

رَبِّ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
“Ya Tuhanku, selamatkanlah aku dari orang-orang yang zalim itu” (QS. Al-Qashash[28]: 21)
رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
“Ya Tuhan kami, janganlah Engkau tempatkan kami bersama-sama orang-orang yang zalim itu” (QS. al-A’raaf[7]: 47)
رَبِّ انصُرْنِي عَلَى الْقَوْمِ الْمُفْسِدِينَ
“Ya Tuhanku, tolonglah aku (dengan menimpakan azab) atas kaum yang berbuat kerusakan itu” (QS. al-’Ankabuut[29]: 30)

Post a Comment

2 Comments

  1. aku pon.sedih kan.sampai xleh nk fikir.

    ReplyDelete
  2. misteri kan? hanya Allah swt je yang ada jawapan sekarang... jom kita doa.doa untuk MH370, doa untuk negara kita, doa untuk jauhkan kita semua dari fitnah...

    ReplyDelete