kbba

Latest Posts

Panggilan ABANG

By 10:02 AM ,

As salam...

Best cuti semalam? Lin lepak rumah je. Petang sikit baru keluar pergi cari satay minang.
Tapi, sikit sangat D beli. Tak puas makan. Huhuhu tembolok aku kan besar. Makan nak berpuluh cucuk. Baru ummppphhh...

Ok nak tanya ni, korang panggil husband dengan gelaran apa yek?

Abang?
B?
Bucuk?
Sayang?
Baby?

Mana 1? Lin panggil D dengan nama B. Maknanya Baby la tu :P  *sila jangan muntah*
Tapi, pas kahwin dan mengandung, dah tukar jadi D. Maknanya Daddy.
Masalah nya sekarang ni, lin macam nak tukar panggil ABANG.  *terpengaruh novel melayu*
Rasa macam romantik je nama abang ni.

So, lin pun kemukakan cadangan kat D. Dia tak setuju. T_____T
Katanya nanti rasa diri tua. What the Fiiisssshhhh....!! Memang da tua pun la lakiku.. Tahun ni 30 dah kan.. kan... bahahaha... tak leh terima kenyataan la tu.

Tapi betul la. Bila baca novel je pas kahwin mesti nak panggil abang. Macam xde nama or panggilan lain yang romantik. Abang.. abang.. abang....

Tetiba aku pun da terhenggin nak panggil abang gak. Tapi, da laki tak sudi cmner?? uhuhuhhu
Ok la. So, korang yang dapat panggil laki abang tu, UNTUNGLA... aku tak dapat pun...

Tapi, lepas genap D umur 30, lin buat suprise panggil dia abang ok tak? rasa2 dia marah tak... hahaha... Wait n see. 5 month to go. ABANG.... bahahahah...

Ok da, Sila sambung kerja.
Tata...

yang iklas nak panggil suami abang.
allene, isteri abang.

You Might Also Like

4 leave a massage here...

  1. hahaha...abang rasanya lebih better kot..
    tp terpulangla kan??
    hubs akk lagi berumur dari ahkak..
    masa memula tu memang susahnya nak start panggil dia abang..
    wakakaka

    ReplyDelete
  2. Haha..lawak la..terpengaruh ngan novel ni..actually dulu xsuke pn nak pgl hisband abg...tp die yg pakse..huh

    ReplyDelete
  3. Hahaha lawak lin. Hana panggil Biey stand for hubby. Rasa mcm nak pggl ayah konon nak ajar naurah pggl ayah tu kat ayah dia sebabnya naurah duk ikut hana pggl ayah dia biey. hahaha Tp bla try pggl ayah mcm terbyg muka ayah sendiri plak. kehkeh So, ya still biey for ever. hiks

    ReplyDelete
  4. dulu masa baru kawen panggil B...for baby konon nya..tapi biler ada orang tua tegur2..cover B tu for hubby giteeww... pastu lama tak sedar lekat sayang sampai sekarang.. asben panggil kite sayang..kite pon panggil asben sayang jugak..heheh

    ReplyDelete

mommylin.juniorhappy

Followers