kbba

Latest Posts

Bunyi bom.. bunyi merecun

By 8:25 AM , ,

As salam...

Semalam lin berbuka puasa rumah SIL kat Bangi. Lepas berbuka, anak2 buah lin main bunga api. Dalam masa yang sama adalah bunyi mercun 10 minit tanpa henti. Memula tu, Hafidh dah keluar tengok sepupu2 dia main bunga api. Lepas tu, dia terus lari masuk dalam rumah sambil menangis.

Lin pun pelik la kan. Kenapa menangis, tak ada orang bakar mercun depan dia pun. Pastu bila lin pujuk, dia cakap "akuuuttt...hafidh akuuuttt".

Hafidh takut dengar bunyi mercun rupanya. La... macam mana kat GAZA ni, bunyi bom lagi kuat. Macam mana budak2 kat sana agaknya. Tetiba hati jadi sayu.

Pujuk2 hafidh, dan mercun yang berbunyi tu pun dah senyap, baru la hafidh sambung main. Kecian budak2 kan. Tak tahu pape. Tapi dorang tetap tahu perasaan takut.

Yang kat Malaysia ni pula, tak reti2 nak hormat. Kan sekarang kecoh pasal GAZA dan MH17, so please la, jangan nak gembira sangat. Kang hilang anggota badan tanpa syahid. Wat rugi je.


You Might Also Like

0 leave a massage here...

mommylin.juniorhappy

Followers