kbba

Latest Posts

Cara atasi anak kecil gaduh

By 10:58 AM , , ,

As salam....

Orang kata, bila ada anak lelaki ni, penat.
Asyik la nak bergaduh sesama sendiri...
Yeker???

Memang ye...

Amboi.. anak2 aku tu memang tau.
Bergaduh mengalahkan dah besar sangat.
Kalau kat rumah mak aku, si Hafidh ni mesti nak gaduh dengan Iman.
Aku opkos bela anak sendiri.
Lagi pun dorang bergaduh sebab berebut mainan.
Iman memang kedekut sikit mainan dia.
Walaupun itu mainan Hafidh, dia tetap kata itu dia punya.



Malas nak amik pot sangat.
Aku ugut dia.

" Iman... nanti along bawa yan balik rumah ye... tak payah datang main dengan iman lagi... "

iman geleng2 kepala.

" Dah tu, main la sama2 jangan gaduh. Asyik gaduh je.. yan nangis.. nanti abang bayong bawak yan balik "  - Iman panggil D.. Abang bayong... hahaha lawak...

Terus elok je dorang main.

Haaa... itu cara aku atasi bila gaduh dengan iman.
Tapi, bila 2 beradik ni bergaduh macam mana pulak kan.

Aku biar kan aja... Hahahah...
Selagi tak tahap abang pukul adik.. adik pukul abang...
Biar kan je la dorang.
Bosan kot. Berdua je...



Tapi, bila tahap abang ketuk adik... Aku pun jadi singa.

Amik barang yang dorang rebut tu, simpan dalam bilik.
Settle citer.

Adik, selalunya sambung drama air mata sambil peluk aku.
Manja sangat tau.
Pastu mula la abang dia pun jeles.

Korang2 yang baru anak 2 ni.. nanti merasa la ye...
Perempuan ke lelaki ke.. sama je.
Kalau bab gaduh pandai sendiri tau.

mak singa,
allene


You Might Also Like

1 leave a massage here...

  1. anak i gal n boy. suke gado2 gak. huhu. memula abangnya suka start gado. skrg adik die pon tunjok skill gak ... kurusla giniii. huhu

    ReplyDelete

mommylin.juniorhappy

Followers