Marah anak orang

As salam...

Hye mak2...
ngee... aku tahu yang baca mak2 je...
Ado ke anak dara baca yek??
Klu ado, mesti boringkan... sorry ye.
>_<

Aku dalam delema ni... T___T




Tak tahu la nak citer macam mana.
Tapi, aku jenis yang tak suka orang luar or orang lain marah anak aku.
Jahat atau nakal macam mana sekali pun...
Biar aku je yang marah dorang tu.



Sakit hati ni, bila ada orang lain yang marah anak aku.
Yee...
Aku tahu dorang tengah lasak.
Tapi, tolong jangan tinggikan suara kat anak aku.
Aku terasa hati.
Aku tetiba rasa nak maki ko balik.
Tolong faham.
Sakit hati ni tengok orang lain tengking anak aku.

Walaupun daddy dorang marah, aku terasa hati.
Inikan pulak orang lain kan.

Cuba benda ni jadi kat anak sendiri...
Ko akan rasa apa yang aku rasa.
Macam orang tak reti jaga anak.
Tapi, aku bukan sengaja nak biar kan dia orang jadi lagi teruk.
Cuma aku tak nak korang yang teringin marah anak aku tu, buat anak2 aku jadi lagi nakal.

Bila korang marah.. bukan cara yang betul.
Nak tegur budak ni, ada cara nya.
Salah cara, melawan or makin nakal dorang nanti.

Lagi 1, bila anak aku elok buat hal sendiri, panggil2..
Konon nak ajak main. Dalam erti kata lain, nak menyakat.
Pastu... bila minyak anak aku dah panas...
Mula la korang nak marah2 diaorang kan.
Tu yang aku cuba bertahan ni.

Setiap kali benda tu terjadi...
Dalam hati aku ni, membakar2 je apinya.
Aku sabar.. sabar..
Jangan sampai aku tak sabar.
Aku kalau maki orang pedih.
Sampai mati, korang tak leh lupa nanti.
So please.
Jangan usik anak aku.

Nak marah sikit2 dah la.
Guna ton suara yang rendah.
Kalau anak aku buat salah yang korang rasa teruk
Bagitahu aku.
Biar aku yang marah..
Biar aku yang pukul...
Biar aku yang tengking.

Pleaseee... understand me.


1 hari nanti korang akan rasa apa yang aku rasa
Bila korang ada anak.
Believe me..

Aku yang sentap,
mummy MHA

Post a Comment

8 Comments

  1. sabo mami sabo...mmg klu anis pun cenggitu...daku marah xpe...org lain marah wlupun hubby sendiri daku pun sentap

    ReplyDelete
  2. sama la weyyy...aku pun xsuka org marah anak aku & aku pun seboleh2nya xkan marah anak orang.
    sebab pd aku every parents ada cara nak didik anak masing2.pandai2 masing2 lah.buat anak pandai..ye tak??
    lgpun aku xsuka org marah anak aku sbb kdg2 org tu xtau cara kita didik anak macammana. kot cara dia marah tu tak kena ke..kan??
    tp kalau laki aku marah aku trime lg la walaupun kdg2 rasa nak marah je bapak dia balik. tp lps2 tu boleh slow talk blk ngn bapaknya cara2 sesuai nak marah anak..betul x?

    ReplyDelete
  3. huuu..
    anak2 akk yng besar takdela sensitip sangat kalau kena marah dengan abang2 derang(anak2 tiri akk)
    tapi kalau yg kecik memang rasa nak pelangkung je kepala orang yang marah tuh

    ReplyDelete
  4. Sama la..klu mil marah anak pun kita terasa...uuhuhu

    ReplyDelete
  5. rasanya semua mak2 camni kot? hehe... kita pernah tau, hasben tertinggi suara kat anak, sebab anak main2 makanan, terus sentap masuk bilik bawak anak sambil mak yang nangis beria. anak rilek je kot. hahaha..

    ReplyDelete
  6. betoi lin..aku pon kalo org len marah anak aku..aku rase nak marah balik! tmbah kalo org tu mrh lepas nyakat anak aku..siap la!

    ReplyDelete
  7. Sama dgn lya..sikit sbyk mmg terkesan di hati kita.. atleast just ckp elok2.. jgn bernada tinggi..nama pom budak kan

    ReplyDelete
  8. same la...aku tk mrh ank org klu ank org buat ank aku.knp org nk mrh ank aku????bia aku je mrh klu dia nakal.klu laki aku mrh ank pn blh jd gdh kot....mmg sentap.

    ReplyDelete