Drama air mata di pagi hari


As salam... 

Semakin sihat dan kuat!!! 
Alhamdulillah... Allah bagi kita sakit supaya ingat dia. 
Syukur, masih dapat peluang ni. 

Bila dah sihat ni, mula la kan siap kan semua kerja. 
Kalau bab kerja office pula, semalam dah habis semua 3d aku siapkan.
Tak nak tertangguh lg dah.
Insaf... serik...
Nanti tetiba sakit, hati tak tenang asyik ingat kerja je.
Bertambah sakit je bila duduk rumah tu.
Otak asyik fikir kerja banyak nak kena siap kan.
Huhuhu... korang pernah rasa macam ni tak? 
Ke aku je over bila bekerja? 
Hihihi

Bab kerja rumah pun sama. 
Tangguh basuh baju, tangguh lipat baju.
Ni kalau mak aku tahu, memang kena bebel sampai pagi ni.
Kalau penat bekerja, dia dlu pun bekerja gak.
Umah kemas, hari2 sapu dan mop.
Aku tak boleh bagi alasan penat. 
=D 
So, basuh baju 2hari sekali WAJIB.
Lipat baju 2hari sekali pun WAJIB.
Penat pun penat. 
Buatnya tetiba tetamu datang macam mana? 
Malu wei... 

So, kesimpulannya. 
Jangan TANGGUH kerja. 
Siapkan semua kerja baru la berblogging ke, membaca ke...
100% tuju kat diri sendiri.




Ini la KINGnya

Back to drama pagi hari... 
Korang rasa sapa buat drama??? 
Ofkos la drama king kan... 
Muhammad Hafidh Aryan. 
Fuhhhh... pagi ni dia betul2 menguji kesabaran mmy dia. 

Hafidh dari kecik, bangun tidur mesti tak menangis. 
Elok je gelak senyum. 
Tapi, pagi tadi bangun nangis panggil2 ddy.
Masa tu aku tengah solat. 
Ddy dia tengah pakai baju kot. 
Dia dok menangis2 panggil nama daddy dia. 
*anak daddy mana nak sebut mmykan...sentap*

Lepas siap solat, aku jengah jup tengok dia kenapa nangis
tak ada apa pun.. saja buat drama la tu. 
Adik elok je atas tilam tengok dia menangis.
Lin siap2 pakai tudung.
Daddy dia umpan ajak pergi mandi 
Tak nak dia..
tahu dia ajak ddy dia buat apa? 
TIDUR!!!

Dd... jom tido...jom tido...
Aku dengar je dari bilik sebelah..
Mengada sungguh. 
Padahal dia paling suka mandi pagi2.
Ni, ajak tidur plak. 
Tak faham aku. uhuhuh

Ddy dia pun malas nak layan. 
Bila aku dah siapkan adik, kemas bag baju...
Tengok hafidh still menangis2 lagi.
Aku tanya dia kenapa dia jawap... 
" mummy... nak peluk... jom tidur..."
Eh.. mmy pun dia ajak tidur?? 
mengada sangat dah ni. 
Jam dah pukul 7.30 ni.
Kang jem lagi taman konot tu.
Stress... !

Aku pun hilang sabar jup..
Bebel2 marah2 dia...
Pastu, dia dah tersedu sedu...
Aku pujuk balik.
Dia dah ok, cakap nak mandi plak.
Tepuk dahi aku.
Dah la lewat ni, keluar rumah pun blum lagi. 
Aku pun layankan je. Kang tak keluar langsung.
Nasib tak nak main air. 
Mandi gitu2 je. 

Fuhhh.. drama king betul anak sulong aku ni.
Huhuhu pening mmy sayang. 
Macam2 ragam. 
Aku tak kenapa jadi gitu.
Malam elok je main dengan adik sampai terbalik kerusi dan meja makan
Rumah terabur tok sah cakap la kan. 
Ada la tu yang tak kena. 

Harap2 esok tak ada drama pagi hari lagi la ye...




 photo watermark.png

Post a Comment

12 Comments

  1. Mcm ros, anak kedua yg sllu drama king..hhhahha
    Alhamdulillah dh sehat.. kdg ada hikmah kita xsehat kan...

    ReplyDelete
  2. anak-anak memang gitew ler...kak yong selalu gak alami drama gini dgn anak-anak...hihihi...

    ReplyDelete
  3. anak aku pulak si adik la suka buat drama pagi.
    nak ikut jer g opis.
    hoi stress nak pujuk tgal kat umah!

    ReplyDelete
  4. hahahah..drama king ek...ain boleh dikatakan dua2 beranak...drama king n queen..hari ni abang buat drama..esok adik pulak...grrrr...

    ReplyDelete
  5. Allene dah sihat ye...syukur...aduyaiii rajin sungguh allene ni rupanya...2 hari sekali lipat dan membasuh...ju seminggu sekali membasuh...kumpul dulu baju bajan pastu buat trip mendobi hehehhehe...keje sampai malam xd masa mcm ju ni allene...drama king sungguh ye anak2...kelakarlah asyik pggl suh tidur hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ju.. tak seminggu sekali ju.. hari minggu bnyk planningnya.. kesana kemari... aduh... lagi busy... ihihih

      Delete
  6. Lene, yup saya jual PMCVC tu. Insha Allah before end of this month stock sampai :)

    Lene call / sms / whatsapp k 017 3990400 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok nur dah save no. senang cod kat surau ucsi je nanti... hihiih

      Delete