Sabar

As salam...

Kenapa lately aku rasa aku dah jadi kurang sabar ye? Asyik nak marah. Allah.
Padahal benda kecil je. Dengan sesapa je aku mudah naik angin dan terasa hati. Aku kalau boleh nak jadi sangat sangat penyabar. Aku cuba pendam marah. Pendam sampai menangis. Sampai sakit dada.

Kalau dengan anak tu, dah memang terlepas je tangan ni. Tapi, cepat2 aku peluk semula. Sebab aku nak jadi penyabar. Aku mintak maaf dengan dorang. Kenapa la susah nak jadi sabar?

Dengan mulut orang lagi la kan. Ishh.. Merepek pagi2 aku ni. Ada je yang buat angin. Ada je yang tak kena. Ada je yang meyakitkan hati. Rasa macam dah hidup sorang2. Biar tak berkawan. Janji amik tahu berita dunia. Kadang berkawan ni, bila dah sayang jadi sensitip plak. Nak luar mati mak nak telan mati bapak.

K. la. saja bagi entry ni tergantung. Malas nak habiskan. Nak buat hal sendiri je.




Post a Comment

3 Comments

  1. singgah sini and teruss follow blog ini...

    ReplyDelete
  2. kenapa wei...aku pun kadang2 cepat marah..sejak ade anak lagi lah..garang je..tapi betul ckp ko bila dah berkawan, dah sayang..mudah kecik hati kan..

    ReplyDelete
  3. tak semua orang suka kita..kadang kita nampak orang macam ok..tapi kita taktau betul ke dia ikhlas nak kawan dengan kita.........buat taktau adalah jalan terbaik..

    ReplyDelete