isteri wajib minta izin suami untuk berpuasa

As salam...


Pagi semua. Hari ni dah mula kerja. Jom semangat... Aku mula puasa ganti hari ni. Alhamdulillah... 4 hari je tinggal lagi. 

Masa cuti, sempat gak la aku dengar 1 info ni. Mengenai Puasa. Isteri, kalau nak puasa atau bangun solat tengah malam, wajib minta izin suami. Wajib. Sebab kita akan bangun dan meninggalkan suami dari tempat tidur. Allah... Aku baru sedar.  Betul juga kan. Sedangkan membelakangkan suami masa tidur pin dah berdosa. Inikan pula meninggalkan tempat tidur. 

Jadi, para isteri kalau nak bangun sahur atau solat tengah malam, beritahu suami. Kalau suami tak izinkan maknanya tak boleh la. Tapi, tak kan la suami tak izinkan kan... Biasanya suami akan bagi. Siap teman bangun sahur pun ada kan. 

Ok la. Sedikit perkongsian 😊


Post a Comment

3 Comments

  1. pernah jugak dia tak bagi...masa tak sihat la selalunya..risau kot ...

    ReplyDelete
  2. suami kena la ada reason kukuh kalau dia x kasi kan.. kalau dia bangun sahur sekali lagi bagus

    ReplyDelete
  3. tak silap aku kalau puasa sunat wajib kena mintak izin lin..kalau puasa ganti tu cuma bagitau jer esok kita nak puasa..wallahualam

    ReplyDelete