Kudapan untuk ibu mengandung

As salam...


Apa yang ibu-ibu mengandung makan semasa mengandung? Keropok? gula-gula? Haaa... 

Kalau boleh sila-sila la elakkan ye. Bukan nak halang keinginan untuk makan semua tu. Boleh, amik la.. tapi, biar berpada sikit pengambilannya. Kang kalau banyak sangat lain pula kesnya. Kena minum air gula la, kena kencing manis la, berat badan naik mendadak dan lain-lain. 

So, kalau boleh cuba kawal ok. Perlahan-lahan, insyaallah boleh. Fikir tentang baby dalam kandungan. Mesti kita nak dia jadi sihat dan lahir dengan selamat, insyaallah... Kita hanya buat yang terbaik untuk kandungan. 
sun maid raisins


Bagi aku pula, aku jenis suka makan.. kalau boleh tu, asyik la nak mengunyah. Huhhu. Macam mana la badan tu tak naik  mendadak. Tapi, tu masa preggy anak pertama dan kedua. Anak ketiga ni, aku kawan. Bila lapar, aku makan kismis.. buah-buahan dan minum air masak. Itu je. 

Buah-buahan pula, dah memang jadi habit aku sekarang. Asal pergi pasaraya mesti nak beli buah. Selalunya buah orange la. Kadang kiwi. Tak pun aku suka makan tomato cherry. Makan sampai tak sedar, tetiba 1 bekas dah habis. 


Sedap kismis ni.. aku kalau makan, tetiba je habis. Huhuh. Menyesal tak beli banyak tau. Kiwi pula sehari habis 2 biji gitu je... Ayooy.... kalau tukar ke makanan ringan, berapa banyak agaknya aku makan. haaa.... sebab tu kalau boleh biar makanan sihat je depan mata. Elak-elak gitu. 

Ok la daaaa~~~ 

"Rahsia kopi sedap selain menggunakan gula dan krimer... yummyummm.... "

**************************************IKLAN***************************************

Nak beli masker vietnam dengan harga murah dan mampu milik. Whatsapp / Telegram no ni

019.252.3932



Post a Comment

0 Comments