kbba

Latest Posts

Perlu ke sebab untuk kita pergi bercuti?

By 3:23 PM ,

As salam.. 



Sekarang ni, ekonomi tak berapa nak cun. Kalau bercuti keluar negara, tak banyak yang kita dapat beli. Nak bayar hotel pun dah mahal. Ermmm... Makanya mesti korang terfikir2 kan. Perlu ke sebab pergi bercuti ni? 


Jawapanya mesti la perlu... Tak kan ada cuti nak bazir kan begitu je. uhuh. Hidup kita ni tak lama pun. Selain mengejar pahala untuk saham akhirat, sama2 la kita menikmati keindahan alam ciptaan Allah. 

Antara sebab untuk bercuti... 

1- Amik kesempatan cuti panjang. Macam hujung minggu ni. Kita sambung sampai Merdeka kan. Haa.. boleh la bercuti ke mana2 pantai ke, pulau ke... 2-3 hari cukup la.. tak perlu pakai duit banyak. 




2- Buat aktiviti yang menarik. 

Contohnya kalau ke pantai leh main banana boat. Kalau sungai... kayak. Itu semua dah jadi kenangan dalam hidup. 

Banyak lagi la sebab2 kenapa kita perlu bercuti. Korang jangan lupa baca kat sini. Menarik tau. Bagi aku idea nak buat apa bila cuti panjang. =D 


You Might Also Like

3 leave a massage here...

  1. Yes. Jalan jalan gembira kan hati.
    Amik kesempatan cuti panjang ni...
    Aida x pernah lg bwk anak2 luar negara :-)
    Alhamdulillah ok aje rata malaysia dulu...

    ReplyDelete
  2. perlu juga bercuti ni kan..tapi buat masa sekarang bercuti dalam malaysia pun ok..aku takde kemana pun cuti 3 hari ni..balik ipoh je..

    ReplyDelete

mommylin.juniorhappy

Followers