kbba

Latest Posts

Saya nak kawan dengan orang yang setaraf sahaja!!!

By 5:28 PM ,

As salam... 



Sakit tak hati bila korang dapat tahu, ada antara kawan korang yang macam ni??? Sakit kan. Aku antaranya... Sakit hati?? memula tu yes!!! Aku kenal kot sapa dorang, mereka .... Tapi kenapa pinggirkan aku? Owh... baru tahu.. sapa la aku... hanya balaci dan pencacai... kerja makan gaji... 
Rumah pun menyewa... Bukan macam dorang semua. Semua dah beli rumah. Kerja pun bagus2.... 

Cuma aku pelik... Dorang pinggirkan aku sebab tak setaraf dorang atau tak nak aku caras taraf dorang?? Yelah.. dorang kan nak jadi yang teratas. Bila aku menyelit, kang jatuh tangga plak taraf dorang tu. hahaha. 

Baik cuci kereta dari dok ngumpat


Sekarang, aku dah tak kesah dah. Malah aku bersyukur.. napa aku tak rapat dengan dorang. Jangan hanya bertopengkan tudung dan selfie yang ayu, dorang mempunyai hati dan bau mulut yang baik... Jangan tertipu. Dorang tu lagi busuk dari longkang.. percayalah... lagi bagus kot elakkan diri dari insan yang macam tu. 

Sedih aku dengar bila mereka persoalkan nasib orang lain.. sapa dia nak mengejek dan mencaci. Mungkin itu bahagian dia.. biar la dia. Kalau rasa layak untuk tegur.. cuba la tegur. Kalau tidak, diam lebih baik. Ini, segala mak nenek cerita kain luar dalam korang cerita. Tak perlu... Mungkin dia tengah sesat.. bantu dia bukan jadikan topik untuk hangat kat dalam group. 

Dah la korang... sapa2 yang terasa... Sudah2 la berkata2... Jaga hal masing2. Jaga laki masing2. Jangan tengah mewah sekarang korang mengata orang yang tengah jatuh. Cukup la. Dah nak masuk 30 pun. Ingat, masing2 ada anak dara. Jangan sesuatu jadi pada keturunan sendiri, nanti malu. 

Bye. 



p/s: saja bebel... hahaha 




You Might Also Like

9 leave a massage here...

  1. wah...wujud lagi erk orang yang amalkan taraf2 kasta2 bagai ni...kesian sungguh pada mereka..x per la dear..kita x rugi pun..

    ReplyDelete
  2. erm... da lg org cam tu sis.... Ya Sabur, Ya Ghohhar,

    ReplyDelete
  3. YAKIN DGN ALLAH WALAU SIAPA PUN KITA :) HIRAUKAN MEREKA

    ReplyDelete
  4. adeh sbr jelah sis..sedihnye ada kwn mcm tu..org tu mendongak ke langit sgt tu.nanti dh jatuh confirm dia dtg balik kat sis n nangis2 mintak ampun

    ReplyDelete
  5. takpe la lin.. tak rugi pun kalau kita tak kwn dgn org cenggini.. huh.. duniawi sahaja..

    ReplyDelete
  6. kalau kita susah pun bukan mereka yang tolong.

    tak kawan dgn dorang tak de rugi pun kan..

    meh kawan dgn kita..

    ReplyDelete
  7. memang wujud orang-orang macam ni. pilih bulu. yang setaraf je. yang kete besar, rumah besar.
    kadang-kadang saya geram juga,. tapi yang bawak kete besar ni lah selalu berlagak...

    ReplyDelete
  8. biarkan mereka.
    selagi x ganggu idup kita, biarkan mereka.
    apa ada pada taraf idup?
    dunia semata2...

    ReplyDelete
  9. hai...assalamualaikum...blogwalking...done to follow here...harap sudi sudi yaya :) www.yayacendana.com

    ReplyDelete

mommylin.juniorhappy

Followers