Barang expired yang selalu kita gunakan

As salam...


Bila bab makanan kita memang risau pasal expired date dia kan. Tapi, sedar tak kita selain makanan, banyak lagi benda lain yang kita selalu guna, sampai lepas expired date dan rupa dah lunyai... hahaah.  Sedar tak kita berus gigi kita selalu guna sampai kembang bulu dia... 2-3 bulan tak tukar pun. 

Tapi, sebenarnya dalam tempoh sebulan dah patut tukar dah. Ganti baru. Kalau tak, memang tak ada function pun. Sebab bulu berus dah lembik2 kan. 

jangka hayat berus gigi hanya sebulan.

Next... apa lagi barang expired yang kita suka guna... 

barangan make up mata 

Ha... ini memang tak dinafikan. Lagi2 ibu yang sibuk. Bila orang beli, kita sibuk nak beli.. tapi, pakai sekali 2. Simpan sampai kering... betul tak?? 

Banyak lagi info barangan expired yang kita masih guna. Nak tahu jom tengok kat sini... 

Post a Comment

6 Comments

  1. adoii.. teruk bebenor rupa berus gigi tu.. hahaha

    ReplyDelete
  2. huhu bape tahun laa dia guna berus gigi tuu

    ReplyDelete
  3. alamak terasa la lin.
    aida la tu. especially bab make up.
    pantang org promote, kalau murah terus beli.
    pastu jadi gajah putih kat laci umah :)

    ReplyDelete
  4. hohoho..berus gigi dah boleh buat berus celah sinki tu ^_^

    ReplyDelete
  5. ehehehe berus gigi dah lagend.. tiap2 bulan tukaqqqq..

    ReplyDelete