kbba

Latest Posts

Homeschooling - buku aktiviti

By 2:53 PM , ,

Assalamualaikum....



Selain dari pelbagai aktiviti fizikal dan seni untuk Anak, lin ada juga buat aktiviti menggunakan buku. Mungkin akan nampak macam sekolah je kan. Tapi. Sebenarnya lin nak biasakan anak2 dengan persekitaran sekolah. Almaklum la, setahun lagi baru dd mereka nak hantar sekolah. Makanya Mommy la yang jadi cikgu sementara dirumah. Bak kata hafidh,  Mommy ni cikgu garang la. Hahahahah... 

Memang garang. Asyik main je. Cuba sekali sekala fokus. Migrain juga kalau jadi cikgu tadika lin ni. Sebab tu tak boleh jadi cikgu. Habis murid semua kecut tak nak pergi sekolah nanti. Memasal je.

Hasil kerja hafidh 



Nampak senang kan. Tapi, susah juga nak lentur tangan Anak buat aktiviti ini.  Hilang sabar kejap rasanya.  Tapi nama pun latihan, kena la buat selalu. Baru makin pandai kan.


Sebenarnya aktiviti bebuku macam ni, Mommy yang nak kena rajin mengadap Anak tunjuk ajar. Tapi, tu la... Lin culas sikit. Asyik skip je. Lepas ni, memang nak kena Rajin2 buat homework macam ni. Tapi, tak leh kerap sangat la. Risau hafidh jadi bosan atau Stress.

Ok la. Nnt story lg. 

You Might Also Like

3 leave a massage here...

  1. gud job mommy lin... irine x boleh lg..dia lebih suka mengoyak dari menconteng.. mak nya pulak kurang sabar... hehe

    ReplyDelete
  2. mmg kene sabar kan alin. pastu kita kena temankan diorang. kalu tinggal diorg dgn buku je mau hancus terus buku tu. ekekeke

    ReplyDelete
  3. betul tu lin.
    kita sbg ibu yg kena rajin lebih dari diorang.
    if not, tak jalan aktiviti nanti :)

    ReplyDelete

mommylin.juniorhappy

Followers