kbba

Latest Posts

Baru 5 tahun dah handal gunting rambut

By 2:41 PM



Biasa korang jumpa dengan tukang gunting rambut usia paling muda pun mesti belasan tahun kan.. ni nak cite tukang gunting paling muda. 5 tahun dah handal gunting rambut. Siap ada skill yang hebat macam ni?? payah nak jumpa.


Bakat yang ada bukan lah menurun dari keluarga. Tapi bakat yang ada adalah anugerah... kitorang sendiri terkejut tengok kehandalannya....

Lubang di kepala
Alkisah anak bujang sulong mommylin main gunting. Gunting tu tak bersepah pun. Elok je terletak kat atas kabinet bersama sama pisau dan adik beradik yang lain. Entah apa lah yang di fikirkan anak bujang sorang ni, pergi amik dan main.

Dan yang lebih hebatnya gunting rambut sendiri. Gunting bahagian tengah plak tu. Tepi atau depan tak nak plak dia gunting.

Lepas balik sekolah, macam biasa mommylin akan suruh dia terus mandi. Takut dia tertidur nanti kalau di biarkan main. Elok je dia masuk tandas, mandi... mommylin pun amik masa tuk nap jup. Siap pesan kat anak2 sekarang 4:30pm sat lagi 5pm mommy tukar boboiboy...

Bila dah terjaga, mommy tukar cerita dorang... sekali mommy toleh ke Hafidh, tengok dia dah lena... mommy pun layan lah boboiboy dengan Harris dan Dina...

Habis cerita 5:30pm.. masa tuk mandikan Dina dan Harris. Bila kedapur je, tengok lantai ada rambut...

Fuhhh berasap dah hati ni... tanya harris sapa gunting rambut ni?? Dia cakap hafidh. Nak tanya hafidh tidur pula...
Dalam hati dok zikir... *sabar lin...sabar...*

Ingatkan sikit... sekali toleh arah lain pun ada rambut... masuk bilik baju dorang pun ada rambut... fuhhh leh mendatangkan kemarahan sungguh... telek rambut harris. Takut hafidh gunting rambut dia... xde plak.

Adik beradik yang panjang akal
Lepas dah siapkan budak berdua ni pakai baju. Tunggu daddy balik kerja. Sementara tunggu daddy, hafidh pun bangun. Mommylin biasa dah lupa dah nak marah anak bila kes dah lebih setengah jam berlalu... untoong ler tak kena marah... nasib baik pandai g tidur yekkk...

Bila hafidh bangun je..tu dia...!! Awat pale berlubang?? Main gunting lagi... hodoh dah! Tak hensemm... lepas ni tak ada kawan lah hafidh kat sekolah...

Pastu kan... pandai dia jawap. "Hafidh pergi sekolah kan pakai kopiah... mana ada kawan nampak..." pandai lah ko yekk..."

Esoknya bila dia balik sekolah mommy tanya, kawan hafidh ejek tak rambut hafidh botak depan?? "Tak... hafidh tak bukak pun kopiah kat sekolah...tak ada lah dorang nampak..." hahaha tahu pun malu!!

Nak tak nak, terpaksa botak kan hafidh... daddy cuba juga lah tak nak botak sangat. Tapi, tak boleh.. memang kena pendek... sebab nanti boleh nampak tobek kepala dia tu.

Bila dah botak... Allahu... rupa makin bbbaaaaiiikkkk je mommy tengok. Lagi2 bila main bergaduh dengan adik2... memang nampak dia lah yang salah... huhu... fesyen rambut pun mempengaruhi watak seseorang tau...

Budak banyak perangsi
Ni lah rupa perangai anak kami... macam2 hal. Ni mommy dah jenis malas nak update blog. Kalau rajin, laggiiiiii banyak cerita perangai pelik2 anak2 mommylin tau.

Jadi ibu banyak kena sabar .. kadang tu, bila mommylin terlalu marah, diam dulu... jangan tengok... kadang, tengah marah tak sedar kita terpukul kuat dan kasar. Akibatnya anak makin degil... tu yang tak mau...

Sabar lah... sabar sehabis boleh. Kalau kat rumah sendiri biasa mommy boleh sabar... tapi, rumah orang memang terus kena. Huhu...

Ok lah... jumpa di kesah yang lain!

Mommy hafidh yang sabar,
Mommylin!

You Might Also Like

1 leave a massage here...

  1. Bagus cara mommylin tahan kemarahan tu... blh la tiru... sy mmg x mampu nk bdiam.. terus bg klu nakal...

    ReplyDelete

mommylin.juniorhappy

Followers