JOM SERTAI PG MALL DAN KEMBANGKAN PERNIAGAAN MELALUI JD.COM

Hai.. Assalamualaikum semua. Sihat? Kami sekeluarga baru melalui fasa berjuang dengan Covid-19. Fuhhh mencabar betul. Tapi, nanti mommylin story lain. Harini, mommy nak share kat korang semua, samada yang suka shopping atau yang ada perniagaan. Ada sesuatu yang menarik menanti korang.



Pelancaran Program Jual ke China
PG Mall adalah pusat membeli belah dalam talian yang terkemuka di Malaysia. Mereka secara rasmi melancarkan Program Jual ke China. JD.com adalah platform peruncit dalam talian terbesar di China dengan standard yang tinggi untuk membeli-belah dalam talian melalui komitmennya terhadap kualiti, keaslian, dan penawaran produknya yang luas merangkumi segalanya dari makanan dan pakaian hingga elektronik dan kosmetik.

PG Mall beroperasi di bawah model perniagaan Sharing Economy yang unik, untuk menghubungkan penjual dan pembeli tempatan di platform yang menyediakan perkhidmatan terus kepada perkhidmatan logistik dan pembayaran. Untuk menyokong ekonomi tempatan, PG Mall telah bekerjasama secara aktif dengan kerajaan tempatan untuk menggalakkan aktiviti jualan produk tempatan melalui kempen PENJANA seperti Kempen E-Dagang Mikro dan UKM, Shop Malaysia Online (SMO), dan Kempen Beli Barangan Malaysia (KBBM ).



8 Juta Pelawat Setiap Hari
Setelah 4 tahun penubuhannya, PG Mall telah berjaya mengembangkan perniagaannya secara agresif ke tahap yang lebih tinggi dan mengagumkan sebagai Pasaran dalam talian ketiga paling banyak dikunjungi di Malaysia. Di antara dua pasaran dalam talian milik uar negara yang telah lama ditubuhkan di Malaysia, oleh iPrice Wawasan pada suku keempat tahun 2020, dengan jumlah kunjungan bulanan sebanyak 8 juta pelawat. Ini menjadikannya pasaran tempatan dalam talian yang pertama di Malaysia.

Dengan semangat dan keteguhan tagline 'Bridging Local to the World', PG Mall kini dapat menaik taraf perniagaan tempatan ke pasaran terbesar di dunia iaitu China, melalui kerjasama dengan JD Worldwide, dengan harapan dapat membantu perniagaan yang terjejas untuk pulih dari masalah kewangan disebabkan oleh wabak Covid-19 yang berterusan. Pada 27 Januari 2021, PG Mall dan JD Worldwide mengadakan majlis menandatangani maya untuk memformalkan kerjasama platform antara 2 negara.


Membantu perniagaan tempatan (PKS)
Dato 'Wira Louis Ng Chun Hau, Pengasas dan Pengarah Urusan PG Mall mengatakan, "Banyak perniagaan tempatan, terutama Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) mengalami kesulitan secara finansial sejak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan pada bulan Mac tahun lalu kerana Wabak Covid19. Memandangkan situasi pandemik yang sedang berlaku, kami merasakan bahawa PKS sangat memerlukan bantuan untuk menyesuaikan diri dan mencari kaedah alternatif untuk bertahan hidup dalam ini krisis kewangan. Kami berharap dengan kerjasama dengan JD Worldwide, kami dapat membantu perniagaan tempatan untuk terus bertahan dan pulih dengan menawarkan mereka saluran alternatif di luar negara untuk melindungi perniagaan mereka dari ancaman lebih lanjut."

Menurut laporan dari The Edge, satu perempat perusahaan kecil dan sederhana (PKS) Malaysia berisiko ditutup selama beberapa bulan akan datang kerana pandemi Covid-19, kata Persatuan UKM Malaysia.

“Tidak seperti pasaran dalam talian lain yang kebanyakannya memasarkan produk China ke pasaran Malaysia, kami di PG Mall melakukan sebaliknya. Salah satu objektif utama kami adalah untuk membantu perniagaan tempatan berkembang sepenuhnya dan juga membolehkan penjual tempatan dengan bangganya mempamerkan produk buatan Malaysia kepada dunia semasa mereka berkembang dan membina empayar perniagaan yang kukuh dengan kami,” tambah Dato’ Wira.

Program PG Mall Sell to China menyediakan pusat penyelesaian sehenti untuk memenuhi semua keperluan penjual. Perkhidmatan tersebut merangkumi pendaftaran jenama di JD, terjemahan perincian produk ke bahasa Cina, bahan pemasaran dan kempen, serta perkhidmatan pelanggan tempatan. Proses yang diselaraskan ini dengan sokongan rasmi dari JD Worldwide adalah peningkatan yang besar berbanding kaedah penjualan konvensional ke China.

Dalam beberapa tahun, PG Mall telah mengalami pertumbuhan eksponensial, dari hanya RM300,000 GMV pada tahun 2017, GMV PG Mall berkembang 200 kali ganda menjadi RM60 juta pada tahun 2020. Dengan pertumbuhan luar biasa yang dilihat hingga kini, PGMall akan mencapai GMV yang disasarkan sebanyak RM 600 juta pada akhir tahun. Hingga kini, PG Mall telah menarik lebih dari 1 juta pembeli yang membeli dari lebih dari 25,000 penjual yang disertakan dengan sekitar 2 juta produk, antaranya bahan makanan, kecantikan, elektronik, hingga produk gaya hidup. China bukan satu-satunya pasaran internasional yang diperluas oleh PG Mall, namun saat ini juga memperluas team dan usaha di Indonesia, pasar e-dagang terbesar di Asia Tenggara. 

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai PG Mall dan produk serta perkhidmatannya, sila layari www.pgmall.my atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan mereka di (011-10670916) untuk mengetahui lebih lanjut. Bagi penjual yang berminat untuk menyertai program jual-ke-China, sila daftar melalui pautan: https://pgmall.my/JD-Worldwide


Tentang PG Mall
Ditubuhkan pada tahun 2017, PG Mall berdaftar dengan nama syarikat, PG Mall Sdn. Bhd., adalah cetusan idea dari Dato’ Wira Louis Ng yang bertujuan untuk mengembangkan dan mengangkat jenama buatan tempatan ke mata dunia di bawah model perniagaan ekonomi perkongsian yang unik. 

Visi PG Mall adalah untuk menjadi pasaran dalam talian No.1 dan paling disukai di negara ini, dan seterusnya mengembangkan keserantau ke Asia Tenggara, diikuti oleh wilayah lain di seluruh dunia. Sesuai dengan tagline 'Bridging Local to the World', PG Mall bertekad untuk berkembang dan bekerjasama secara bersama dengan usahawan tempatan untuk memasarkan produk rumah mereka ke dunia melalui pasaran dalam talian yang sangat kompeten, dalam usaha membina jenama terkenal dan mendapat pengiktirafan global.

Model perniagaan ekonomi perkongsian unik PG Mall menekankan pada falsafah ‘Shop, Share, Earn’ berdasarkan konsep ‘ConsuMerchant’ sendiri. Selain menikmati tawaran terbaik, pembeli juga akan mendapat ganjaran atas usaha mereka untuk berkongsi pengalaman membeli-belah dengan keluarga dan rakan melalui program ConsuMerchant rujukan dan kesetiaan PG Mall. Dalam jangka masa 4 tahun sejak penubuhannya, PG Mall telah berkembang secara agresif ke tahap yang lebih tinggi dan mengagumkan sebagai Pasaran Dalam Talian Paling Dikunjungi Ketiga di Malaysia, antara dua pasar dalam talian asing yang lain di Malaysia. 


Semakin menarik membeli belah di PG Mall. Mommylin sendiri pernah beli vacum di PG Mall, dan masih elok digunakan tanpa sebarang masalah. PG Mall adalah platfom dalam talian yang dipercayai dan di yakini.

Sekian... Selamat bershopping, 
Mommylin





Post a Comment

0 Comments